توصیه های غذایی برای افراد کم تحرک

متخصصان تغذیه پیشنهاداتی در مورد یک رژیم غذایی مناسب برای افراد کم تحرک را ارائه داده اند

  1. شنبه ۹ فروردین ۹۹ ساعت ۱۱:۱۱ (۲ ماه،۱ هفته قبل)
رژیم غذایی غنی
به گزارش فرانگر

(تیم ترجمه) طبق نظر برخی از کارشناسان تغذیه، عصر تکنولوژی و سرعت پیشرفت علوم و صنایع، تمام اطلاعات و منابع را در دسترس افراد قرار داده است. بنابراین افراد با نوعی تنبلی و بی تحرکی به سر می برند. در چنین شرایطی، باید مراقب سلامتی و سبک زندگی مان باشیم. متخصصان تغذیه پیشنهاداتی در مورد تغییر تغذیه و در کل ذائقه افراد ارائه داده اند. 

ابتدا یخچال را با سبزیجات و میوه جات و غذاهای دارای چربی های سالم و پروتئین کم و نیز کربوهیدرات کم پر کنید. آنها تخم مرغ، اسفناج و آوکادو را برای صبحانه، ماهی ساردین و ظرف بزرگی از سالاد سبزیجات نظیر فلفل، پیاز و چغندر و غلات را برای ناهار و مرغ پخته شده با رزماری و آویشن با مقداری گوجه فرنگی و سیب زمینی یا تنها سالاد سبزیجات را برای شام پیشنهاد می کنند. یک ساعت قبل از شروع فعالیت بدنی و ورزش ماست با مقداری میوه (یک سیب، تعدادی گیلاس و دو یا سه عدد خرما) مصرف کنید. متخصصان تغذیه تاکید می کنند که چای یا قهوه را فراموش نکنید، آب زیاد مصرف کنید و از نوشیدنی الکلی صرف نظر کنید. از غذاهای کنسروی و فراوری شده هرگز استفاده نکنید. این شیوه کم کم باعث می شود ذائقه افراد تغییر کند. سعی کنید در طول شبانه روز خواب کافی داشته باشید. خواب خوب در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش باعث سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.