در چند سال اخیر، چیزی که در رابطه با نمایشگاه ها اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است، غرفه سازی است. ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی، قاعده و اصول خاص خود را دارد و بهتر است آن را به دست طراحان حرفه ای و متخصصین در این زمینه، بسپارید. امروز در این مقاله قصد داریم شما را با عنوان نکات مهم در رابطه با غرفه سازی نمایشگاهی، به طور کامل آشنا کنیم.
غرفه سازی نمایشگاهی چه مزیت هایی دارد؟
یکی از مزیت های برگزاری نمایشگاه های مختلف برای صاحبان کسب و کار، ارائه و معرفی محصولات در غرفه های نمایشگاهی است. چیزی که سبب رونق اقتصادی و افزایش فروش محصولات می شود، جذب مشتری و افزایش شمار بازدید کنندگان از غرفه مورد نظر، می باشد. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که برای جذب مشتری، چه کارهایی انجام دهیم؟
قدم اول جهت جذب مشتری به سمت غرفه تان، غرفه سازی مناسب است. بهتر است ساخت غرفه تان را به دست یک طراح مجرب و متخصص در این زمینه بسازید. با انتخاب یک طرح مناسب و نورپردازی های خیره کننده برای غرفه شما، در هنگام ورود مشتری به درون نمایشگاه، بدون شک ساختار و ظاهر زیبای غرفه، برایش جلب توجه می کند و ناخودآگاه به سمت غرفه، راهی می شود و از محصولات موجود در آن، بازدید می کند که در صورت ارائه محصولات با کیفیت، منجر به خرید مشتری و افزایش فروش، می شود. پس غرفه سازی مناسب همراه با ارائه محصولات با کیفیت، سبب افزایش مشتری و رونق کسب و کار می شود.
به جز غرفه سازی و ارائه محصولات با کیفیت، داشتن روابط عمومی بالا و برقراری ارتباط خوب با مشتری، باعث جذب مشتری و توسعه کسب و کار می شود. زیرا در کنار موارد ذکر شده، مشتری مداری می تواند مشتری های فعلی را به مشتریان دائمی تبدیل کند.
در هنگام غرفه سازی نمایشگاهی، توجه به چه نکاتی ضروری است؟
غرفه نمایشگاهی محلی برای به نمایش گذاشتن محصولات و فروش آن ها، است. طراحی، ساخت و هم چنین اداره کردن غرفه های نمایشگاهی، اهمیت بسیار زیادی دارد وباید به شکلی انجام شود تا برای بازدید کنندگان جذابیت بالایی داشته باشد و نوع محصولات ارائه شده در غرفه را به نمایش بگذارد و همچنین در کنار تمام این ویژگی ها قیمت غرفه سازی هم باید با توجه به بودجه مورد نظر قرار گرفته شود.
ویژگی های یک غرفه نمایشگاهی:
o غرفه نمایشگاهی باید جذابیت خاصی داشته باشد و بتواند توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کند.
o در موقعیت مکانی مناسبی قرار گذاشته باشد.
o میان کالای به نمایش گذاشته شده و کالاهای فروشی در غرفه، هماهنگی وجود داشته باشد. یعنی همان کالایی که برای نمایش گذاشته می شود، به فروش برسد.
o توجه به تعداد کالاها و بسیاری نکات دیگر، در جهت تعیین اندازه غرفه نمایشگاهی می تواند بسیار موثر باشد.
برای تعیین اندازه غرفه، توجه به نکات زیر، ضروری است:
1) قبل از این که اندازه غرفه را تعیین کنید، باید به تعداد محصولات و کالاهای ارائه شده، هدف از غرفه سازی و میزان بودجه ای که در دسترس دارید، توجه داشته باشید.
2) تعداد محصولات و هم چنین انداره محصولات و به نمایش گذاشتن آن ها، در تعیین اندازه غرفه، بسیار موثر است.
3) توجه به تعداد افرادی که قرار است در غرفه کار کنند و وسایل مورد نیاز آن ها، یکی از موارد تعیین کننده اندازه غرفه به شمار می رود.
4) به فضای کافی برای بازدید کنندگان و مشتریان از محصولات، توجه ویژه ای شود.
در غرفه سازی نمایشگاهی، باید تقسیم بندی فضای غرفه، با توجه به نیاز ها و اهداف، به درستی صورت گیرد تا بتوان حداکثر استفاده بهینه را از فضا نمود.
برای ساخت غرفه نمایشگاهی از چه کسی کمک بگیریم؟
تمام غرفه داران دوست دارند در برگزاری نمایشگاه های داخلی و بین المللی حضور پررنگی داشته باشند و غرفه شان نسبت به سایر غرفه های دیگر، خاص بوده و بسیار مورد توجه مشتری قرار گیرد. برای دست یابی به چنین غرفه متفاوتی، حتما باید از یک تیم مجرب و حرفه ای، جهت ساخت و طراحی غرفه خود، کمک بگیرید. شرکت نمایشگاهی فرارنگ، همراه با یک تیم پر تجربه و سخت کوش، با چند سال سابقه درخشان در ساخت و طراحی انواع غرفه های نمایشگاهی، به صورت تمام وقت در آماده خدمت رسانی به مشتری هستند. فرارنگ، بهترین و متناسب ترین طراحی و نورپردازی را با استفاده از مواد با کیفیت، همراه با قیمتی مناسب، برای شما انجام می دهد. پس اگر قصد ساخت و طراحی یک غرفه خاص و خیره کننده با قیمت غرفه سازی مناسب را دارید، ما به شما شرکت نمایشگاهی فرارنگ را معرفی می کنیم.