دکوراسیون اداری در آینده به چه صورت پیش میرود؟

دکوراسیون اداری نسبت به گذشته تغییرات زیادی کرده است. در آینده نیز بی شک دچار تحولاتی خواهد شد.

  1. دوشنبه ۲۴ آبان ۰ ساعت ۱۴:۰۲ (۲ هفته،۶ روز قبل)
دکوراسیون داخلی منزل
به گزارش فرانگر

با همه گیر شدن ویروس کرونا در سطح جهان، کار افراد دگرگون شد و امروز کار و زندگی در کنار یکدیگر انجام می‌شود. افراد بیشتر دورکار هستند و دورکاری ممکن است در سال‌های آینده نیز بیشتر شود. افراد زمان کمتری را در شرکت ها می‌گذرانند و کار خود را در منازل انجام می‌دهند. شما می توانید  در منزل فضای کاری زیبایی را  ایجاد کنید.

شرکت‌ها برای طراحی سازمان خود از تجربیات کارمندان استفاده می‌کنند. برای این کار نیازهای هر فرد بررسی می‌گردد و طبق آن طراحی فضا صورت می‌گیرد و محیط به شکلی طراحی می‌شود که نیازهای افراد در آن در نظر گرفته شده باشد.

دکوراسیون اداری

دکوراسیون اداری فضای اشتراکی

این روزها فضای کاری اشتراکی و کار گروهی برای شرکت ها قابل توجه شده است طراحان در دکوراسیون اداری فضای اشتراکی را در نظر گرفته و محیطی ایجاد می‌کنند که انعطاف پذیر باشد. طراحان باید این مورد را همیشه در نظر بگیرند زیرا در آینده نیاز به این فضا‌ها بیشتر می‌گردد اما باید به این مسئله نیز توجه کرد که با همه گیری کرونا کاربرد این محیط ها کمتر شد و  پلان‌هایی برای محدود کردن حوزه‌های کاری افراد بیشتر مورد توجه قرار گرفت. این کار باعث می‌شود فاصله ایمن بین افراد برقرار شود. این مدل از محیط کار دید طراحان به این بخش از دکوراسیون اداری را باز می کند و پلان های باز اداری بعد از کرونا نیز گزینه مناسبی برای ادارات و استارت آپ‌ها می‌باشند.

پیشرفت دکوراسیون اداری

پیشرفت تکنولوژی و ظهور تکنولوژی‌های نوین باعث شده است دکوراسیون اداری متحول گردد. استفاده از این فناوری ها رفتار افراد را تغییر داده است و این تغییر رفتار در طراحی دکوراسیون و دکوراسیون اداری تاثیرگذار است. بی‌شک کارمندان در آینده خواهان رفاه بیشتری هستند و شرکت ها باید در دکوراسیون اداری همه این عوامل را برای کارمندان خود در نظر بگیرند. آرامش و سلامتی کارمندان بخش مهمی از کار است بسیاری از شرکت ها باید فضای استراحت مناسبی را برای کارکنان خود فراهم کنند. این فضا ها شامل اتاق بازی، کافه، اتاق ورزش و اتاق استراحت می‌باشد و استراحت و آرامش عملکرد بالاتری را ایجاد می‌کند. برخی از شرکت ها این موارد را رعایت می‌کنند اما لازم است در آینده این امکانات شامل حال همه‌ی شرکت‌ها و سازمان‌ها گردد.

استرس و فشار کاری بازدهی افراد را کاهش می‌دهند. در طراحی جدید و مدرن امروزی فضاهای شخصی برای افراد جهت بالا بردن عملکرد ایجاد می‌شود اما در دکوراسیون قدیمی این امکان وجود نداشت و به همین دلیل عملکرد افراد بسیار ضعیف بود.

طراحی دفاتر اداری

نکات مهم در دکوراسیون اداری مدرن

نورپردازی در هر زمانی برای طراحی و دکوراسیون اداری مناسب است. استفاده از تابلوها و نقاشی‌ها محیطی جذاب برای افراد ایجاد می‌کند. چنین محیطی افراد را از کسلی دور کرده و محیطی با نشاط همراه با حس مثبت در آنها ایجاد می‌کند. میز اداری و صندلی اداری باید مناسب و باکیفیت باشد. داشتن فایل و قفسه امروزه برای افراد بسیار حیاتی است، اما ممکن است در سال‌های آینده با پیشرفت تکنولوژی دیگر نیاز به فایل ها و قفسه های فیزیکی نباشد.

 با استفاده از گلدان‌ها، اکواریوم، عکس‌ها و آثار هنری محیط از حالت خشک و بی روح بیرون می‌آید و پارتیشن‌های اداری، فضاهای جدا کننده ای برای افراد هستند. با استفاده از پارتیشن در فضا صرفه جویی می‌گردد و بی‌شک در آینده کاربرد پارتیشن‌ها بیشتر خواهد شد زیرا افراد در کنار داشتن فضای اشتراکی، به فضا و محیط خصوصی نیاز دارند.

مبلمان اداری در دکوراسیون اداری

مبلمان اداری در دکوراسیون اداری اهمیت ویژه ای دارد. توجه به مبلمان اداری در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد بیشتر افراد شاغل زمان زیادی را در محل کار می‌گذرانند به همین دلیل اجرا و طراحی متناسب مبلمان از اهمیت خاصی در دکوراسیون اداری، برخوردار است. رنگ آرامش بخش و زیبایی در انتخاب مبلمان بسیار قابل توجه است. مبل اداری در همه سالن‌ها به چشم می خورد و نیم ست ها برای استراحت و انتظار مشتریان می‌باشد. پس در انتخاب آن باید دقت لازم را به خرج داد تا مراجعه کنندگان از فضا لذت ببرند.

شرکت‌ها می‌توانند مبلمان مناسب و منحصر به فرد خود را به شرکت های ارائه دهنده خدمات مبلمان سفارش دهد و مبلمان اداری باید با دکوراسیون اداری منطبق باشد. با سفارش کار مشتری حق تعیین ابعاد رنگ و استایل مبلمان را دارد. شرکت‌ها با توجه به نوع فعالیت خود می‌توانند مبلمان خاص خود را سفارش داده و در کمترین زمان از شرکت‌های ارائه دهنده تحویل بگیرند با این کار مشکلات کارمندان و مراجعه‌کنندگان به حداقل خواهد رسید.

عوامل موثر در قیمت مبلمان اداری

قیمت مبلمان اداری یکی از فاکتورهای مهم برای شرکت ها می‌باشد و یکی از عواملی است که خریداران به آن توجه می‌کنند عواملی باعث تعیین قیمت در مبلمان می‌شود:

  •  مواد اولیه مورد استفاده در تولید یکی از عوامل تعیین کننده قیمت است
  • خدمات شرکت ها با یکدیگر تفاوت دارد پس خدمات پس از فروش از عوامل دیگر تعیین قیمت است
  •  برند شرکت نیز در تعیین قیمت تاثیر گذار است
  • اگر طرح و شکل محصول دارای پیچیدگی باشد، به مراتب باعث افزایش قیمت می‌گردد

طراحی دکوراسیون اداری

جمع بندی

 بی شک در آینده با ایجاد مبلمان متنوع و مختص به نوع شرکت‌ها، دکوراسیون اداری بیش از حال دگرگون خواهد شد. شرکت‌ها باید خود را با تغییرات آینده تطبیق داده و سعی کنند از این تغییرات عقب نمانند. شرکت‌ها و ادارات باید این پتانسیل را داشته باشند که همیشه خود را با تعبیرات هماهنگ کنند. برای این کار شما می توانید از گروه‌های متخصص در زمینه دکوراسیون اداری مشاوره بگیرید. ممکن است طراحی دفاتر اداری و دکوراسیون اداری به ظاهر سخت باشد اما با شناخت کامل محیط و دانستن اصول می‌توانید دکوراسیون اداری حرفه‌ای را ایجاد کنید.