قول مزدا برای تولید پیشرانه های ۶ سیلندر خطی

  1. شنبه ۲۱ اردیبهشت ۹۸ ساعت ۱۰:۰۷ (۵ سال قبل)
قول مزدا برای تولید پیشرانه‌های 6 سیلندر خطی
به گزارش فرانگر

مزدا در حال حرکت به سمت آینده است. نسل جدید مزدا ۳ به همراه مزدا ۶ ارتقا یافته و کراس اوور CX-۵ باعث شده اند سبد محصولات این برند ژاپنی جذاب تر از هر زمان دیگری باشد؛ اما حالا این خودروساز قول ساخت یک پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی را داده که کاملاً هیجان انگیز می باشد.

در کنفرانس سالانه ی سرمایه گذاران مزدا که در ماه مارس ۲۰۱۹ برگزار شده این خودروساز بی سر و صدا تأیید کرده پیشرانه ۶ سیلندر بنزینی خطی با تکنولوژی اسکای اکتیو ایکس و پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی دیزلی با تکنولوژی اسکای اکتیو دی را تولید خواهد نمود. به این ترتیب شاید مزدا به همراه دیگر خودروسازان مطرح همچون آئودی، ب ام و، جگوار و مرسدس بنز باعث احیای چنین پیشرانه هایی شود.

اما اطلاعات منتشر شده توسط مزدا به همین مورد ختم نمی شود. در ادامه به تکامل زبان طراحی کودوی مزدا و همچنین معرفی یک سیستم هیبریدی ملایم جدید، پلتفرمی الکتریکی و معماری بزرگ با توانایی های هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی اشاره شده است. ما حدس می زنیم این معماری بزرگ یک خودروی چهار چرخ محرک آی اکتیو باشد هرچند نسخه ی دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد عرضه خواهد شد و طراحی پیشرانه ی آن طولی خواهد بود.

قول مزدا برای تولید پیشرانه های 6 سیلندر خطی

همه ی این ها تشکیل دهنده ی چیزی هستند که مزدا آن را نسل جدید سبد محصولات می نامد. این محصولات بین سال های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ عرضه خواهند شد و مزدا ۶ اولین محصولی خواهد بود که از پلتفرم دیفرانسیل عقب و پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی سود خواهد برد. امیدواریم این خودرو ظاهری مشابه کانسپت برجسته ی ویژن کوپه داشته باشد.

قول مزدا برای تولید پیشرانه های 6 سیلندر خطی

این تغییرات مهم و بزرگ می توانند به معنی حرکت مزدا به سمت کلاس های گران تر و لوکس تر بازار باشد. با تولید پیشرانه ی ۶ سیلندر خطی جدید و پلتفرمی دیفرانسیل عقب، مزدا ۶ می تواند رقیب مستقیم خودروهایی همچون ب ام و سری ۳ و مرسدس بنز C کلاس باشد. قیمت نسل فعلی این خودرو از ۲۳۸۰۰ دلار آغاز می شود.

قول مزدا برای تولید پیشرانه های 6 سیلندر خطی

قول مزدا برای تولید پیشرانه های 6 سیلندر خطی




همرسانی نوشتار: