رپورتاژ آگهی یکی از زیرمجموعه های مهم در روابط عمومی است و اهمیت بسیار زیاد آن باعث می شود بسیاری از افراد تصور کنند تمام کارهای روابط عمومی رپورتاژ آگهی است. اما اینطور نیست و رپورتاژ خبری در بسیاری از موارد دیگر از جمله ارائه یک محصول یا خدمات در رسانه های پرمخاطب از گزارش خبری استفاده می شود.
حتما شنیده اید که برخی از شرکت ها تبلیغاتی را در رسانه های پربازدید مانند سایت های پربازدید در زمینه های مختلف منتشر کرده اند. البته گزارش های خبری علاوه بر دستیابی به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی نیز نقش زیادی در گرفتن بک لینک دارند. در این مقاله می خواهیم ببینیم رپورتاژ آگهی چیست و چگونه به سئو کمک می کند.
رپورتاژ آگهی (گزارش خبری) چیست؟
همانطور که می دانید رپورتاژ آگهی یا گزارش خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی به صورت گزارش و خبر است. سایت معروف Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی می گوید:
رپورتاژ آگهی (گزارش خبری) در واقع پیامی است که توسط یک واحد روابط عمومی به منظور اطلاع رسانی رویدادهای تجاری در رسانه های مختلف و نشریات مرتبط و هدفمند منتشر می شود.
رپورتاژ خبری در واقع نوعی تبلیغ یکسان است که به صورت گزارش یا گزارش خبری نوشته می شود و البته از نظر تبلیغاتی باید توسط متخصص انجام شود. هنگام گزارش گیری، مخاطب خود را در جهت خاصی همراهی می کنید تا به سمتی که می خواهید و آنچه می خواهید اتفاق بیفتد هدایت شود.
رپورتاژ آگهی آنلاین چیست؟
در دنیای امروز که مخاطبان زیادی در اینترنت وجود دارد، تبلیغات و بازاریابی رنگ و بوی دیگری پیدا کرده است و شاهد استفاده از ابزارهای تبلیغاتی آنلاین و دیجیتال هستیم. به همین دلیل رپورتاژ تبلیغات به عنوان یکی از مهم ترین اقدامات روابط عمومی برای اطلاع رسانی، تبلیغات و ارتباط با مخاطبان تاثیر مهمی بر تبلیغات اینترنتی خواهد داشت.
در تبلیغات اینترنتی میتوانید با انتشار گزارشهایی در مورد آگهیها یا اخبار در پربازدیدترین سایتهایی که مخاطبان هدف شما در آن حضور دارند، به اطلاع رسانی و برنامه تبلیغاتی خود پی ببرید. در حالی که در بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، موضوع سئو بسیار مهم است و رپورتاژ یکی از مواردی است که تاثیر زیادی در سئو خواهد داشت.
مزایای رپورتاژ آگهی چیست؟
البته کمپین های روابط عمومی صرف نظر از اینکه چگونه انجام می شود بسیار مهم است. یکی از دلایل اهمیت خرید رپورتاژ آگهی، گسترش روشی است که می توانید متن را در طیف گسترده ای از رسانه های آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
البته، گزارش اخبار یا تبلیغات مزایای زیادی دارد که در اینجا به برخی از مهمترین آنها اشاره می کنیم:
بیشتر دیده شوید
با توجه به کامل و جامع بودن رپورتاژ آگهی ، می توانید از میان بسیاری از کانال های توزیع محتوا مانند سایت های پربازدید، شبکه های اجتماعی، رسانه های چاپی و غیره، طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را افزایش می دهد و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ، برندسازی و آگاهی از برند است.
برای همه مناسب است
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی این است که همه شرکت ها اعم از بزرگ و کوچک می توانند از این روش برای اهداف مختلف استفاده کنند. فرقی نمی کند کسب و کار شما مدل B2B باشد یا B2C، مهم این است که با انتشار یک گزارش تبلیغاتی قدرتمند می توانید پیام خود را به مخاطبان زیادی برسانید.
برندسازی و افزایش اعتماد به برند
همانطور که قبلا ذکر شد، یکی از مهم ترین مزایای انتشار گزارش در کانال های توزیع محتوای محبوب این است که آگاهی از برند شما را افزایش می دهد. در حالی که ادامه انتشار گزارش ها می تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.
قیمت مناسب
گزارش خبری سودآور تر از برخی روشهای دیگر است و حتی اگر گزارشدهی به اندازه کافی قوی و جذاب باشد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند، بسیاری از کانالهای توزیع محتوا آن را منتشر میکنند. با قیمتی مناسب، می توانید پیام خود را به مخاطبان هدف خود برسانید، نرخ تبدیل و سئوی خود را بهبود بخشید.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای دریافت لینک و بهبود سئوی خارجی سایت شماست. دلیل اصلی این امر این است که وقتی گزارش خود را در یک سایت محبوب منتشر می کنید و لینک کلمات کلیدی مورد نظر خود را دارید، می توانید از یک سایت معتبر لینک پیگیری دریافت کنید. علاوه بر این، متن گزارش شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به نشونت مراجعه کنید.