گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک، آری یا خیر

  1. پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۲ ساعت ۱۳:۵۱ (۱۱ ماه،۱ هفته قبل)
گوگل ادز
به گزارش فرانگر

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک

کسب و کارهای کوچک بیش از هر بیزنس دیگری نیاز به جلب نظر مشتریان خود دارند. این کسب و کارها که عمدتا نوپا هستند، به خوبی مستعد پیشرفت و رونق خواهند بود که مسیر پیشرفت آنها از طریق تبلیغات موثر هموار خواهد شد. حالا سوال اصلی برای صاحبان کسب و کارها این است که امروزه چگونه می‌توان تبلیغات اثربخش انجام داد و عملا چه روشی می‌تواند بیشترین سرعت بازدهی و نتیجه مطلوب را در پی داشته باشد؟

در یک پاسخ مناسب به عوامل چنین کسب و کارهایی می‌توان گفت که بسترهای فضای مجازی یکی ‌از بهترین فرصت‌های تبلیغ اثربخش را ایجاد کرده است. موتور جستوجوگر گوگل یک ابر پلتفرم فوق هوشمند محسوب می‌شود و دائما با حجم انبوهی از جستجوی محتوایی مخاطبان مواجه است؛ بنابراین یک ابزار فوق‌العاده برای تبلیغات برندها و بیزنس‌ها در سراسر جهان به حساب می‌آید و اتفاقا شرایطی را نیز برای تبلیغات فراهم کرده است. گوگل ادز سیستم تبلیغات گوگل است؛ گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک یک بارقه امید به توسعه به شمار می‌آید که شیوه کار خاص خودش را دارد.

کارکرد گوگل ادز برای کسب و کارها چگونه است؟

اواسط اولین سال قرن بیست و یکم که بنا به نظر بسیاری قرن پیشرفت تکنولوژی اطلاعات عنوان می‌شود و حدودا دو سال پس از شروع کار شرکت گوگل، سرویسی به نام گوگل ادوردز (Google Adwords) توسط این کمپانی معرفی شد. این سرویس برای دریافت و ارائه تبلیغات طراحی شده بود و برای همین کارکرد هم اختصاص داده شد. بعدها و در سال ۲۰۱۸ نام تجاری این سرویس با تغییری اندک به گوگل ادز (Google Ads) تبدیل شد و همزمان برخی امکانات آن نیز ارتقا و بهبود پیدا کردند.

گوگل ادوردز برای تجارت‌ها از همان ابتدای ظهور و گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک از زمان آپدیت سال ۲۰۱۸ بسیار مناسب تلقی می‌شده است؛ چرا که کاربری ساده و نسبتا کم هزینه‌ای دارد. البته این مهمترین دلیل مناسب بودن گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک نیست.

در واقع پلتفرم‌های گوگل از جمله جستجوگر کروم و سایر پلتفرم‌های همکار با این شرکت نظیر یوتیوب تعداد قابل توجهی از مخاطبان را در هر ساعت و لحظه به خود جذب می‌کنند. از طرفی نباید از این اصل تجاری غافل شد که هر جا تجمع تعداد چشمگیری از افراد وجود داشته باشد، عملا با یک بازار هدف بزرگ مواجه هستیم. با این حساب صاحبان کسب و کار باید بدانند که برای معرفی و تبلیغات گسترده فعالیت اقتصادی خود می‌توانند روی پلتفرم گوگل‌ ادز حساب ویژه باز کنند.

گوگل ادز شانه به شانه سئو

کسب و کارهایی که وب سایت دارند، می‌توانند توسط موتور سرچ گوگل توسط مخاطبین و مشتریان مختص خود پیدا شده و در دسترس قرار بگیرند. برخی از کسب و کارهایی که نوپا هستند یا هنوز گسترش زیادی پیدا نکرده‌اند، بعضا در بهینه سازی سایت خود مطابق معیارهای الگوریتم‌های گوگل ضعف دارند که این موضوع کاملا طبیعی است. کارشناسان در حوزه کسب و کارهای اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ همیشه استفاده از آپشن‌های گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک این چنینی را پیشنهاد می‌کنند.

قدرت جایگزینی اسپانسری سایت‌ها در گوگل ادز در حدی است که طعنه به سئوی آنها می‌زند؛ یعنی اگرچه بر اثر کیفیت و بهینه سازی پایین سایت تجاری خود نمی‌توانید آن را روی صفحه نخست نتایج سرچ گوگل قرار دهید، در عوض با ایجاد اکانت و ثبت درخواست آگهی گوگل ادز این شانس را خواهید داشت تا کاربران زیادی روی لینک سایت شما کلیک کنند. البته باید هزینه آن را هم به چشم خود ببینید که در قبال بازدهی احتمالی که تبلیغ خواهد داشت، ناچیز شمرده می‌شود. معمولا مبلغ هزینه شده شما خیلی زود بر اثر همان تبلغ جبران خواهد شد؛ پس جای نگرانی وحود ندارد. تبلیغ گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک لازمه‌ها و دشواری‌های خواهد داشت که برای تسهیل و انجام آنها وی دیجیتال مارکتینگ آماده راهنمایی و خدمات رسانی به شماست.

چطور بیشترین بازدهی را از گوگل ادز دریافت کنیم؟

گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک یا برای هر نوع بیزنس دیگری ساز و کار تبلیغ متن محور دارد؛ بنابراین همان طور که انتظار می‌رود، ارائه بهترین متن که با دقت و جذاب انتخاب شده باشد، باعث بهینه سازی تبلیغ شما خواهد شد. قطعا یک تبلیغ بهینه سازی شده شانس بیشتری را برای کلیک شدن از سوی کاربران گوگل خواهد داشت. بهینه سازی متن تبلیغ، به تنهایی یک پروسه مهم است که حتما باید با کمک کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ و مشاوره‌‌های با تجربه حوزه سئو نگارش شود. کلید واژه‌هایی که در تبلیغ روی آنها مانور می‌دهید، باید به اندازه کافی مرتبط با موضوعات جستجوی کاربران و همچنین مرتبط با سایت شما باشد.

محیط کاربری گوگل ادز به شما دو نوع اکستنشن ارائه می‌دهد. با یکی از این دو افزونه می‌توانید محدودیت را برای تایپ تعداد کلمات و گنجاندن لغات کلیدی در آن کاهش دهید. با افزونه دیگر امکان لینک تبلیغ به بیش از یک صفحه را خواهید داشت. تعداد ‌بیشتر صفحات تبلیغ شده به معنای افزایش حجم در دسترس کاربر و در نتیجه افزایش شانس بازدید خواهد بود.

نکته مهم دیگری که در بهبود رتبه تبلیغ شما اثر مستقیم دارد، هزینه مزایده‌ای است که شما باید بیشتر از رقبای خود به گوگل ادز بپردازید. هزینه‌ای که حاضر می‌شوید برای سبقت از رقبای تبلیغاتی خود بپردازید، می‌تواند متغیر باشد که بهتر است توسط یک شرکت و کارشناسان حرفه‌‌ای تعیین تا در حد امکان صرفه جویی صورت بگیرد.

گوگل ادز در ایران با وی دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی گوگل ادز کاربری ساده‌ای به یوزرها ارائه می‌دهد، اما امکان دارد برای یوزرهای ایرانی به دلیل تحریم، محدودیت‌هایی برای ایجاد اکانت و سفارش تبلیغ با IP های شخصی وجود داشته باشد. در این صورت بهترین راه استفاده از خدمات شرکت‌های واسطه برای ثبت تبلیغ خواهد بود؛ بنابراین اگر در تصمیم خود جدی هستید، وی دیجیتال مارکتینگ همان شرکت متخصص و واسطه‌ای است که می‌توانید بهترین و سریعترین خدمات گوگل ادز برای کسب و کارهای کوچک خود را از آن بخواهید.