هدیه دادن، از گذشته تا کنون
سنت دیرینهی هدیه دادن، چیزی است که از نیاکانمان به ما ارث رسیده و این رسم نیکو و کهن سرتاسر دنیا رواج دارد و امری مهم تلقی میشود. ما در زندگی روزمرهی خود با افراد بسیاری تعامل داریم و این تعاملات اجتماعی میان افراد متفاوت سبب ایجاد روابط سطحی و به مرور زمان روابط عمیقتر میشود. با عمق پیدا کردن روابط، برخی انتظارات و توقعات به وجود میآید و با صرف نظر از صحیح یا غلط بودن این خواستهها، برای ادامهدار بودن روابط اجتماعی خویش باید به این انتظارات به صورت دو سویه پاسخ دهیم. یکی از توقعات به وجود آمده در روابط اجتماعی عمیق و دو سویه، هدیه دادن در زمانهایی مانند زمان تبریک تولد، روزهای مهم و گاهی نیز هنگام عذرخواهی است. انتخاب یک هدیهی مناسب و دلنشین برای فرد مقابل خود، کار دشواری است چرا که دانستن و شناخت سلیقه و علایق فرد نیاز به زمانی طولانی دارد که در هر رابطهای میسر نیست.
هدایای تبلیغاتی، نماینده شما در ذهن مخاطب
روابط و تعاملات اجتماعی گفته شده؛ میان فروشنده و مشتری، صاحبان صنایع و مخاطبان، و مدیران و کارمندان نیز برقرار است از این رو انتخاب هدیهی تبلیغاتی، سازمانی و مدیریتی نیز امری مهم تلقی میشود. عرضهی هدایای تبلیغاتی، نام و نشان شرکت شما را در ذهن مخاطبتان، نیکو زنده نگه میدارد و این راه یکی از موثرترین و بهترین راههای پیش رویتان برای جذب مشتری است. همانطور که گفته شد، انتخاب هدیه برای هرکسی، دشوار و سخت است و ما در روابط نزدیکمان با خانواده راحتتر میتوانیم دربارهی سلایق شخصیشان سوال کنیم و هدیهای نزدیک به علاقهیشان را تهیه کنیم اما دسترسی به همهی مخاطبان و مشتریان کار سادهای نیست و تقریبا غیر ممکن است به همین خاطر انتخاب و تهیهی هدیهی تبلیغاتی و سازمانی دشوارتر میشود. پیدا کردن یک نقطه اشتراک میان تمامی مخاطبانمان راحتترین مسیر است. اما خب همین یافتن نقطهی اشتراک در سلیقهی مخاطبان باید محدودیتهایی را دارا باشد برای مثال از کلیشه و هدایای تکراری دوری کنید. هدیه دادن یک پاوربانک، به عنوان هدیهی سازمانی یا تبلیغاتی انتخاب کاربردیای است اما اکثر ارگانها این گزینه را انتخاب میکنند ولی شما باید تفاوت، کاربرد و جذابیت را یکجا داشته باشید و خودتان را از دیگر رقبا متمایز نمایید. داشتن تفاوت و اصالت در کنار هم، گیرایی خاصی را پدید میآورد که سبب میشود در ذهن مخاطب جاودان بمانید.
جهت خرید هدیه تبلیغاتی نفیس کلیک کنید.
نقطهی اشتراک همهی ما در فرهنگ و تمدن ایران زمین است و اصالت و ریشهی ما به خاک این مرز و بوم گره خورده است؛ در نتیجه انتخاب یک هدیهی مرتبط با این موضوع، انتخابی هوشمندانه و ایدهآل میباشد.
معیارهای بسیاری در انتخاب یک هدیهی مناسب وجود دارد که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها میپردازیم.
کیفیت بالا:
کیفیت بالای یک کالا و در نهایت ماندگاری بسیار آن برای طولانی مدت، سبب ماندگاری بیشتر نام و یاد شما در ذهن مخاطب میشود. هنر خاتم کاری را میتوان یکی از نگینهای انگشتر صنایع دستی ایران نامید. این هنر از کنارهم قرار دادن قطعات چوب، استخوان و مفتولهای نازک مسی به اشکال متفاوت هندسی پدید آمده است. یک ساعت مزین به هنر خاتم کاری به عنوان هدیهی سازمانی انتخابی بینظیر، شکیل و بااصالت است که از ماندگاری نسبتا طولانیای برخوردار است. یکی از دیگر هنرها، صنعت مس و پرداز است. مس و پرداز هنری ابداعی و نوین است که از تلفیق مسگری و بخشی از میناکاری به وجود آمده است. این هنر نوین، در همین بازهی زمانی کوتاه،طرفداران بسیاری را به سمت خود کشانده است. ظروف مسی همچون آجیل خوری تزئین شده با این هنر فاخر، میتوانند از بهترین انتخابهای پیشروی شما باشند.
رنگبندی مناسب:
یکی از موارد مهم در دلنشین بودن هدیه، ترکیب رنگی مناسب و چشمنواز است؛ چرا که وقتی به آن نگاه میکنیم رنگبندی محصول باید به گونهای باشد که چشم اذیت نشود و در نهایت از نگاه کردن به آن آرامش بگیریم و خسته نشویم. هنر میناکاری یکی از هنرهای کهن ایران زمین است که به هنر خاک و آتش معروف است. ترکیب رنگی بسیار آرام و لطیف آن از موارد مهم در ایجاد محبوبیت و معروفیت میان مخاطبان و دوستداران صنایع دستی است. گلدانی که با هنر زیبای میناکاری تزئین شده باشد، میتواند انتخابی مناسب به عنوان یک هدیهی تبلیغاتی برای مخاطبان شما در هر قشر و صنف و سنی باشد. قرار دادن این گلدان زیبا روی میز محل کار یا روی میز پذیرایی منزل، اوقاتی خوشو سرشار از آرامش را برای مخاطب ارزشمند شما به ارمغان میآورد. هنر فیروزه کوبی نیز یکی از ماندگارترین هنرهای قدیمی ایران است. ظروف و محصولات بسیاری توسط این هنر، زینت بخشیده میشوند. برای مثال یک ست شمعدان فیروزه کوبی شده یا یک ست پذیرایی و آجیل خوری مزین به این هنر از گزینههای بسیار نفیس، ارزنده و با اصالت میباشد.
بسته بندی نفیس:
یکی دیگر از معیارهای مهم و قابل توجه در انتخاب هدیهی تبلیغاتی، سازمانی و البته مدیریتی، بسته بندی آن میباشد. بسته بندی اولین معیاری است که در چشم مخاطب یا فرد مقابل شما مورد توجه قرار میگیرد و اگر هدیهای که عرضه میکنید بسته بندی زیبایی را دارا نباشد هرچقدر برای آن هزینه و وقت صرف کرده باشید تقریبا بیهوده است. بنابراین باید دقت داشته باشید که یک هدیهی شکیل، بسته بندی نفیس و مناسبی را نیز نیازمند است.
صنایع دستی، اصالت در کنار زیبایی
صنایع دستی ایران زمین، طیف بسیار گستردهای از انواع محصولات و هنرها را شامل میشود و اصالت نهفته در این محصولات، آنها را نسبت به دیگر کالاها و هدایای متمایز مینماید. هر محصول مزین به هنر دست هنرمندان ایرانی، داستانی مخصوص خود را دارد و نمیتوان از چشمگیر بودنش صرف نظر کرد. همانطورکه پیشتر هم گفته شد، در انتخاب هر نوع از هدیه، چه هدایای تبلیغاتی، چه هدایای مدیریتی و حتی هدایای سازمانی باید به موارد بسیاری توجه داشت و مسیر نسبتا دشواری را طی کرد تا به خواستهی دلخواه خود برسیم. با این اوصاف صنایع دستی تمام این ویژگیها را دارا هستند و تنوع بسیار زیاد این دسته از محصولات، به شما امکان میدهد تا با توجه به صنعت خویش و بودجه در دسترستان کالایی باب میل و نفیس تهیه و عرضه نمائید.
اریسا، هدایایی تاثیرگذار
انتخاب یک هدیه تبلیغاتی با ملاک های گفته شده برای مدیران و صاحب صنایع، کاری دشوار و مهم به حساب میآید. به همین خاطر، شرکت صنایع دستی اریسا، فعال عرصه تولید، بسته بندی و عرضه محصولات صنایع دستی ایرانی؛ آمادگی خود را برای همکاری و فروش هدایای تبلیغاتی، سازمانی و مدیریتی مورد نظر شما اعلام کرده است. با این حساب، شما میتوانید به راحتی هدیه تبلیغاتی خود را با لوگوی مورد نظرتان از طریق مراجعه به دفاتر و یا به صورت غیر حضوری سفارش دهید. فراموش نکنید که اریسا، در حوزه بسته بندی صنایع دستی به طور کاملا تخصصی فعالیت دارد و همین امر، خیال شما را از بابت تکمیل بودن تمامی ویژگی های یک هدیهی فوقالعاده مطمئن میسازد.