آنچه درباره اصول سئو در طراحی سایت باید بدانید

یکی از اولین گام هایی که بایستی در ابتدای راه اندازی یک وب سایت بردارید، رعایت اصول سئو در طراحی سایت یا همان اصول سئو تکنیکال است.

  1. پنجشنبه ۲۱ فروردین ۹۹ ساعت ۱۸:۲۳ (۴ سال قبل)
سئوی سایت
به گزارش فرانگر

این مساله جایی اهمیت خود را نشان می دهد که می بینید بعد از یک سال تولید محتوا و فعالیت در وب سایت، تعداد بازدیدکنندگانتان به تعداد مورد انتظارتان نرسیده و بازخورد مناسبی از وب سایت نمی گیرید. آنجاست که شروع می کنید به جستجو کردن کلمات کلیدی که در مقالات سایت تان استفاده کرده اید و یا سعی میکنید لینک وب سایت خودتان را در صفحات اول جستجوی گوگل پیدا کنید. اما می بینید نه تنها در صفحه اول، که در هیچکدام از صفحات ابتدایی نتایج اثری ای لینک سایت شما دیده نمی شود.

در این مرحله است که پی می برید یک جایی از کار میلنگد. خب من این خبر خوش را به شما می دهم که اگر در ابتدای راه هستید و قصد دارید در دنیای دیجیتال جایگاهی برای خود ایجاد کنید، می توانید با رعایت اصول سئو در طراحی سایت تان به این مهم دست پیدا کنید. با ما همراه باشید تا نکاتی را از زبان کارشناسان سئو سایت تریبون برای شما مطرح کنیم و روش هایی را برای بهبود سئوی سایت تان به شما آموزش دهیم.

اصول سئو

با رعایت اصول سئو در طراحی سایت به چه دستاوردی می رسیم؟ 

قبل از اینکه درباره این صحبت کنیم که چه نکاتی را باید در سئو و طراحی سایت رعایت کنید، بهتر است ببینیم اصلاً SEO در طراحی سایت چیست؟ سئو در معنای لغوی همان بهینه سازی سایت است. یعنی مجموعه اقداماتی که می بایست روی سایت انجام شود تا هم از نظر موتورهای جستجو و هم از نظر دسترسی برای کاربران مناسب باشد. هر چه سایت شما از نظر موتورهای جستجو اعتبار بیشتری پیدا کند، شانس بیشتری خواهید داشت که در نتایج جستجوی گوگل دیده شوید.

برای اینکه نتیجه بهتری از فعالیت خود در دنیای وب بگیرید بهتر است که از همان ابتدا اصول سئو در طراحی سایت را رعایت کنید. اینکار باعث می شود علاوه بر اینکه هزینه کمتری نسبت به سایرین متحمل می شوید، خیلی سریعتر به نتیجه دلخواه خود برسید.علاوه بر تکنیک‌های سئو خارجی و انتشار رپورتاژ أگهی، یکی از مواردی که در سئو بسیار اهمیت دارد، مطالبی است که تولید می شود. تولید محتوا یکی از مواردی است که نیاز به مهارت و اصول دارد.

بعضی از وب سایت بدون توجه به قواعدی که برای این مساله تعریف شده است اقدام نوشتن مطالب می کنند و باعث می شوند وب سایتشان از نظر گوگل امتیاز منفی بگیرد. در ادامه چند نکته در باره سئو مطالب و اینکه چطور کلمات کلیدی مناسب برای صفحات سایتمان انتخاب کنیم صحبت می کنیم. اگر در این زمینه سوالات دیگری داشتید هم می توانید از کارشناسان وب سایت تریبون مشاوره بگیرید. مجموعه رپورتاژ آگهی تریبون پلتفرمی است برای تولید و انتشار محتوای رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری شما که با بیش از سیصد رسانه معتبر همکاری می کند. این همکاری باعث شده تا شما بتوانید به سادگی درخواست رپورتاژ آگهی بدهید و در سایت های پر بازدید دیده شوید.

در انتخاب کلمات کلیدی چه مواردی را مدنظر داشته باشیم؟

اولین اصولی که می بایست برای سئو رعایت کنید، استفاده درست از کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی در واقع کلماتی هستند که در هر صفحه سایت اهمیت بالاتری دارند. این کلمات به عنوان محوریت اصلی مطالب در نظر گرفته می شوند. چند نکته در زمینه استفاده از کلمات کلیدی مناسب در سایت وجود دارد. یکی تراکم کلمات کلیدی، دوم استفاده از کلمات کلیدی یونیک و غیر تکراری، و دیگری انتخاب درست کلمات کلیدی است.

چگالی کلمه کلیدی

یکی از مواردی که شامل اصول سئو در طراحی سایت می شود، تکرار کلمه کلیدی است. در گذشته این تکرار کلمه کلیدی به گونه ای بود که اگر شما در یک مطلب سیصد کلمه ای بیست بار هم عبارت یا کلید واژه ای را تکرار می کردید، از نظر گوگل ایرادی نداشت. در واقع الگوریتمی برای تشخیص آن در نظر گرفته نشده بود و به همین خاطر طبق تعریف اینکه اگر این کلمه زیاد در متن تکرار شده پس مطلب درباره آن است و مفید است، به مخاطب ارائه میشد. به همین خاطر برای مدتی با وب سایتهایی رو به رو بودیم که بیشتر جنبه تبلیغاتی داشتند و هیچ محتوای ارزشمندی در آن ها وجود نداشت.

اما از یک جایی به بعد خود محتوا و اینکه چقدر از نظر مخاطب نوشته شما ارزشمند است هم اهمیت پیدا کرد. به همین خاطر خود به خود آن دسته از مطالبی که اصطلاحاً به آنها اسپم می گوییم حذف شدند. حالا نکته ای که باید درباره تکرار کلمات کلیدی بدانید این است که نباید بیش از اندازه اینکار را انجام دهید. برای مثال برای یک متن هزار کلمه حدود پنج شش بار اگر کلمه کلیدی در متنتان یافت شود کافیست.

تکراری نبودن کلمات کلیدی

مورد دیگری که در سئو و طراحی سایت اهمیت دارد عدم تکراری بودن کلمات کلیدی است. اگر شما درباره یک کلیدواژه مشخص یکبار در وب سایت محتوا تولید کرده باشید، یا صفحه ای داشته باشید که محوریت آن کلمه کلیدی مدنظر است، توصیه می شود صفحه جدیدی برای آن باز نکنید. اگر احساس می کنید نیاز به توضیحات بیشتری درباره آن کلیدواژه هست، همان مطالب قبلی یا صفحات قبلی را کامل کنید.

انتخاب کلمه کلیدی مناسب

نکته آخر در این حوزه هم انتخاب کلمات کلیدی سئو شده است. سعی کنید ابتدا کلمات کلیدی فرعی را نشانه بگیرید. برای مثال اگر در کار عکاسی و آتلیه فیلمبرداری هستید، از همان ابتدا به سراغ کلمات شاخص و اصلی نروید. ممکن تا مدت ها هیچ شانسی در آن کلمات نداشته باشید و مسیر را به کل اشتباه بروید. مثلاً از کلمات کلیدی ترکیبی و ترکیبات بالای دو کلمه استفاده کنید. البته فراموش نکنید که اگر طول کلیدواژه بیش از 5 کلمه شود هم دچار خطا می شوید. با نصب یک افزونه سئو، مانند یواست سئو در وردپرس، می توانید بسیاری از این نکات را ببینید و مشکلات را برطرف کنید.

فراموش نکنید همیشه مخاطبین خود را درنظر بگیرید. ممکن است محتوایی از نظر شما ارزشمند باشد اما مخاطبین آن را نپسندند. موتورهای جستجو علاوه بر بررسی اصول سئو در طراحی سایت یا اصول سئو تکنیکال شما، به رفتار کاربران هم توجه می کنند. اگر مدت زمان حضور کاربران در وب سایتتان کم باشد یا به محض اینکه وارد صفحه ای از سایتتان شدند، سایت را ترک کنند، تمام زحماتتان به باد خواهد رفت. اگر برای بررسی خطاها و مشکلات طراحی و سئو سایت خود و همینطور انتشار رپورتاژ آگهی نیاز به مشاوره داشتید می‌توانید از متخصصان مجموعه تریبون به نشانی زیر سوالات خود را بپرسید.

https://www.triboon.co/blog/1081/seo-basics-in-web-design