خریداران بالقوه یک بنتلی نگرانی خاصی درباره قیمت محصولات این برند نخواهند داشت؛ اما عرضه کانتیننتال GT هشت سیلندر در بریتانیا باعث می شود خریداران ۱۰ هزار پوند را در جیب خود نگه داشته و به مدل پرچم دار ۱۲ سیلندر فکر نکنند. با قیمت ۱۵۱۸۰۰ پوندی، این خودرو اصلاً ارزان نیست اما خب ارزان ترین عضو خانواده کانتیننتال محسوب می شود.
بجای نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری ۶۲۶ اسب بخاری، یک پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی ۵۴۲ اسبی در بطن کانتیننتال GT قرار گرفته است. این پیشرانه کاملاً آشناست زیرا در سایر محصولات گروه فولکس واگن همچون پورشه پانامرا توربو، لامبورگینی اوروس و آئودی RS۶ نیز بکار رفته است. نیروگاه یاد شده در بنتلی با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک تطبیقی همکاری می کند.
علیرغم حجم و تعداد سیلندرهای کمتر، پیشرانه ۸ سیلندر یاد شده باعث ایجاد شتاب فوق العاده ای می شود. بنتلی ادعا می کند کانتیننتال GT هشت سیلندر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیه ای دارد که تنها دو دهم ثانیه بیشتر از نسخه ۱۲ سیلندر می باشد؛ و با وجود باک سوخت ۹۰ لیتری شما می توانید در روی کاغذ مسافت ۷۵۶ کیلومتری را طی کنید.
اولین نکته ای که با قدم گذاشتن در کابین جلب توجه می کند حس اشرافیت و خاص بودن آن است که شما را در برمی گیرد. تمامی سطوح کابین با چرم دوخته شده، آلومینیوم برس خورده و یا چوب اعلا پوشانده شده است. شاید پیشرانه خودرو کوچک تر شده باشد اما همان میزان جزئیات و خاص بودن مدل ۱۲ سیلندر در کابین برادر کم توان تر هم دیده می شود.
اگر بخواهیم انتقادی داشته باشیم باید به کنسول مرکزی نسبتاً شلوغ آن اشاره کنیم که دکمه های زیادی را در خود جای داده است. به جز این مورد، محصولات معدودی در صنعت خودرو می توانند چنین سطحی از اشرافیت را عرضه کنند.
پیشرانه ۸ سیلندر با روشن شدن صدای بمی تولید می کند. این نیروگاه در حالت اسپورت سرزنده و چالاک بوده ولی در حالت عادی به ندرت دور پیشرانه بالای ۲ هزار می رود. آرامش داخل کابین در سرعت های پایین فوق العاده خوب بوده و دست اندازها و ناهمواری ها نیز به خوبی جذب می شوند.
وقتی سرعت را افزایش دهید پیشرانه ۸ سیلندر اصلاً در مضیقه نخواهد بود و به خوبی خودرو را به پیش خواهد برد. قطعاً در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر هیچ کم و کسری ای وجود ندارد.
عبور این خودرو از مسیرهای فنی تر و تنگ تر هم احساس برانگیز است. کانتیننتال GT خودروی بزرگی بوده و ۲۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد اما توانایی آن در پنهان کردن چنین جثه و وزنی بسیار احساس برانگیز است. فرمان خودرو سنگین و دقیق بوده و حرکات بدنه هم به خوبی کنترل می شود و میزان چسبندگی به دست آمده از سیستم چهار چرخ محرک نیز قابل توجه می باشد.
استون مارتین DB۱۱ از نظر پاسخ دهی کمی تیزتر بوده اما کانتیننتال GT انتظار چنین حس ورزشکاری و اسپورت بودن را نداشتیم.
پیشرانه ۸ سیلندر قدرت کمتری در مقایسه با نسخه ۱۲ سیلندر داشته اما این موضوع فقط روی کاغذ حس می شود. در دنیای واقعی خودرو فوق العاده سریع حس می شود. بخش اعظم گشتاور در دور ۱۹۰۰ به دست آمده و تا دور ۵ هزار هم کوهی از گشتاور در دسترس راننده است بنابراین همیشه می توان شتاب گیری خوبی را تجربه کرد؛ و علیرغم داشتن ۴ سیلندر کمتر در مقایسه با نسخه پرچم دار، صدای پیشرانه ۸ سیلندر بهتر و عمیق تر است.
خودروهای انگشت شماری می توانند چنین ترکیبی از پرفورمنس، اشرافیت و راحتی بنتلی کانتیننتال GT هشت سیلندر را ارائه کنند. این خودرو فاقد نقطه ضعف چندانی بوده و ما تمامی امتیازات ممکن را به آن می دهیم. این خودرو نه تنها بهترین نسخه از کانتیننتال بوده بلکه عضو پایه ی عالی از خانواده می باشد. در حقیقت ما با یکی از بهترین بنتلی های مدرن طرف هستیم.
مشخصات بنتلی کانتیننتال GT هشت سیلندر
- قیمت: ۱۵۱۸۰۰ پوند
- پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۷۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: ۳۱۸ کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: ۱۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع autoexpress
برچسب هابررسی فنی و تخصصی جدید سوپراسپرت لوکس