نسل چهارم کادیلاک اسکالید در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد اما از آن زمان تاکنون بخش اس یووی های بزرگ لوکس تغییرات زیادی را تجربه کرده است. در طول این سال ها، ب ام و مدل کاملاً جدید X۷ را روانهٔ بازار کرد و لینکلن مدل نویگیتور خود را از یک ری بج ضعیف از فورد اکسپیدیشن به یک معیار در این بخش تبدیل کرده است. مرسدس نیز مدل GL را با GLS بزرگ و قدرتمند جایگزین کرده و رنجروور همچنان به ترکیب توانایی های آفرود با سطح لاکچری استثنایی ادامه داده است. همهٔ این ها موجب شد اسکالید تا حدودی عرصهٔ اس یووی های فول سایز لوکس را به رقبا واگذار کند اما حالا کادیلاک نسل کاملاً جدید پرچم دار بلندقامت های خود را رونمایی کرده تا جایگاه خود را باز پس گیرد.
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | مرسدس GLS580 | ب ام و X7 50i | رنجروور | |
پیشرانه | 6.2 لیتری V8 | 3.5 لیتری V6 | 4.0 لیتری V8 | 4.4 لیتری V8 | 5.0 لیتری V8 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو | توئین توربو | توئین توربو | سوپرشارژ |
قدرت | 420 اسب بخار | 450 اسب بخار | 490 اسب بخار | 460 اسب بخار | 565 اسب بخار |
گشتاور | 625 نیوتن متر | 690 نیوتن متر | 700 نیوتن متر | 650 نیوتن متر | 700 نیوتن متر |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
گیربکس | 10 سرعته اتوماتیک | 10 سرعته اتوماتیک | 9 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
ظرفیت سرنشین | 7 یا 8 نفر | 7 یا 8 نفر | 6 یا 7 نفر | 7 نفر | 5 نفر |
از بین این خودروها، لینکلن نویگیتور اصلی ترین رقیب اسکالید محسوب می شود زیرا هرچند کادیلاک از لحاظ ظرفیت بار آن را مغلوب می کند اما اندازهٔ آن ها تقریباً نزدیک به هم است. اسکالید جدید با همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V۸ تنفس طبیعی نسل قبلی ارائه می شود اما در کنار این موتور یک پیشرانهٔ دیزلی ۳ لیتری شش سیلندر توربودیزل هم برای آن ارائه شده است. این در حالی است که نویگیتور فقط با یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V۶ توئین توربو بنزینی به بازار عرضه می شود و دیگر رقبا نیز در بازار ایالات متحده فاقد پیشرانه های دیزلی هستند.
کادیلاک اسکالید | لینکلن نویگیتور | مرسدس GLS580 | ب ام و X7 50i | رنجروور | |
فاصلهٔ محوری | 3,071 میلی متر | 3,111 میلی متر | 3,134 میلی متر | 3,103 میلی متر | 3,122 میلی متر |
طول | 5,382 میلی متر | 5,334 میلی متر | 5,207 میلی متر | 5,163 میلی متر | 5,200 میلی متر |
عرض | 2,059 میلی متر | 2,382 میلی متر | 2,156 میلی متر | 2,217 میلی متر | 2,220 میلی متر |
ارتفاع | 1,948 میلی متر | 1,932 میلی متر | 1,823 میلی متر | 1,805 میلی متر | 1,869 میلی متر |
ظرفیت بار | 722 تا 3089 لیتر | 547 تا 2925 لیتر | 492 تا 2474 لیتر | 1376 تا 2559 لیتر | 802 تا 2142 لیتر |
قیمت پایه | ؟ | 75,825 دلار | 75,950 دلار | 73,900 دلار | 90,900 دلار |
اسکالید و رقیب آمریکایی اش یعنی نویگیتور در دو نسخهٔ مختلف یعنی استاندارد و کشیده به بازار عرضه می شوند درحالی که از بین رقبای اروپایی فقط رنجروور از چنین ویژگی ای برخوردار است و GLS و X۷ تنها با یک اندازه ارائه می شوند که این امر مقایسه را کمی چالش برانگیز می کند. درهرحال ما در این مقایسه نسخهٔ استاندارد اسکالید و نویگیتور را ملاک قرار داده ایم زیرا ابعاد آن ها به رقبای اروپایی نزدیک تر است. در مورد رنجروور اما برعکس بوده و اطلاعات مربوط به نسخهٔ کشیدهٔ آن در جدول ذکر شده است تا با دیگر خودروها هماهنگ تر باشد.
درمجموع نسل جدید کادیلاک اسکالید که در کنار ظاهر بروز است فناوری های نوآورانهٔ زیادی مثل صفحه نمایش بزرگ OLED، سیستم صوتی با ۳۶ بلندگو، ناوبری واقعیت افزوده و… برخوردار است، می تواند رقیبی جدی برای خودروهایی این مطلب باشد و همچنان عنوان خود به عنوان محبوب ترین و پرفروش ترین شاسی بلند فول سایز لوکس بازار ایالات متحده را حفظ کند. کادیلاک هنوز حرفی در مورد قیمت اسکالید مدل ۲۰۲۱ نزده است اما قیمت نسل کنونی از ۷۵,۱۹۵ دلار آغاز می شود و درصورتی که این شرکت بخواهد توان رقابتی خود را حفظ کند باید قیمت نسل جدید اسکالید را نزدیک به همین رقم نگه دارد.
برچسب هاشاسی بلند کادیلاک اسکالید لوکس مقایسه خودروها