تولید اوروس، فرزند کم سن ولی قوی هیکلی که سود بسیار خوبی را به همراه آورده و تقریباً نصف تولیدات لامبورگینی را شامل می شود توانست از مرز ۵۰۰۰ خودرو در سال ۲۰۱۹ عبور کند.
جای تعجب ندارد که هر تیونری علاقه مند است اوروس را به گاراژ خود برده و دستی به سر و روی آن بکشد. در همین اواخر یک شرکت تیونینگ نوپا ولی ایرانی بنام کیوانی، اوروس را زیر تیغ جراحی خود برده و نتیجه آن هیولایی بوده با نام کی روس (کیوانی + اوروس) که آن را به یکی از جذاب ترین سوپر اس یو وی های دنیا تبدیل کرده.
ابتدا بپردازیم به خلاصه ای از اطلاعاتی که از این شرکت نوپا به دست آورده ایم و سپس به سراغ دست پخت جدیدشان یعنی کی روس برویم!این شرکت در سال ۲۰۱۸ با هدف تیونینگ بدنه و تغییرات موتور البته در سطح کاملاً جدید و بالاتری و با تکنولوژی و دستگاه ها و ابزار مدرن تأسیس شده است؛ و البته فرآیند تولید از اواسط سال ۲۰۱۹ انجام شده که در طول مدت ۶ ماه این کمپانی موفق شده ۷ پکیج مختلف روی ۷ عنوان خودرو، طراحی نماید که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
کما اینکه تیم مدیریت و تولید این شرکت تجربه و حضوری ۲۰ ساله در بازار ماشین های لوکس و سوپراسپرت دارد؛ و همین مدت هم سابقه طراحی و اجرای بدنه و کار در حوزهٔ فیبر کربن را داراست. تیم مدیریت این شرکت که دارای قسمت های مختلف است شامل ۷ مدیر ارشد (با زیرگروه و مجموعه) به همراه تیم تولید و اجرا که پیش از ۱۵۰ نفر را شامل می شود و مقر آن در فرانکفورت آلمان واقع شده است.
از محصولات کیوانی می توان به تیونینگ و ارتقای مرسدس جی کلاس و بنتلی کانتیننتال جی تی جدید اشاره کرد و اوروس سومین محصول این تیونر محسوب می شود!
حال برگردیم سراغ کی روس! از موتور این سوپر اس یو وی توانسته اند ۷۵۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۹۸۰ نیوتن بر متر استخراج کنند که شتاب آن را به ۳.۳ ثانیه رسانده است! عالی نیست؟
اگر اوروس را از طریق خود این شرکت سفارش دهید رینگ های ۲۴ اینچی به همراه افزایش قدرت موتور و یک پکیج کامل آئرودینامیکی از جنس فیبر کربن با قیمت ۴۸۰ هزار یورو برایتان آب خواهد خورد که شامل خود ماشین نیز می شود.
گلگیرهای فیبر کربنی کیوانی ۲۹ میلی متر به پهنای این خودرو اضافه کرده و ورودی های هوای بزرگ در جلوی این ماشین جریان هوای خوبی را برای سرد کردن بزرگترین کالیپرهای ترمز نصب شده از جنس فیبر کربن در دنیا بر روی یک خودرو را فراهم نموده اند! بامپرهای جلو و عقب این SUV از نو طراحی و نصب شده و تماماً از جنس فیبر کربن هستند.
در پشت این خودرو نه یک، بلکه دو عدد بال و اسپویلر مشاهده می کنید یکی در سقف و دیگری چسبیده به چراغ ها و پایین شیشه پشتی نصب شده و زیبایی آن را دوچندان نموده است.
در قسمت جلویی این ماشین که آن را خشن تر از یک اوروس عادی کرده می توان به کاپوت تمام فیبر کربنی که ۶ کیلوگرم سبک تر از یک کاپوت عادی است و آینه بغل های تمام فیبر کربنی و یک LED به شکل Y در زیر چراغ ها که امضای محصولات لامبورگینی است، اشاره کرد.
همچنین سیستم کاملاً جدید و پرسروصدای اگزوز این ماشین ۶۰ اسب به قدرت این خودرو اضافه کرده است.
حال برویم به داخل این خودرو که کیوانی سنگ تمام گذاشته و کل داشبورد و غربیلک فرمان را دوباره از فیبر کربن خالص و رنگ زرد تلفیق و با نوشته کیوانی زیبایی آن را دوچندان کرده است.
برای داخل این خودرو می توانید چرم تمام دست دوز یا آلکانترا را سفارش دهید و آن را با فیبر کربن مخلوط کنید یا تماماً از فیبر کربن سفارش دهید درحالی که خود لامبورگینی این چنین اختیاراتی را برای مشتریانش فراهم ننموده است.
دریچه های هوای داشبورد؛ فرمان؛ کنسول؛ صندلی ها؛ کفی صندوق عقب و… همگی از جنس فیبر کربن هستند!
چه شما این خودرو را به شرکت سفارش دهید یا خودروی خودتان را به گاراژ این شرکت ببرید ظرف ۴ الی ۶ هفته با تمامی شخصی سازی هایتان تحویل خواهید گرفت و می توانید صاحب یکی از خاص ترین اوروس های دنیا باشید!
منبع keyvany
برچسب هاتیونینگ سوپراسپرت شاسی بلند