درحالی که اخباری درباره احتمال فعالیت بخش اسپورت آئودی روی نسل جدید A۱ اسپورت بک وجود داشت، سرانجام به صورت رسمی اعلام شد خبری از نسخه اسپورت این خانواده با نام RS۱ نخواهد بود.
در حقیقت ارباب حلقه ها محصول اسپورت کوچک تری نسبت به RS۳ اسپورت بک نخواهند ساخت و این هاچبک جمع وجور ارزان ترین خودروی آئودی اسپورت در بازار باقی خواهد ماند. این را جولیوس سیباخ مدیر آئودی در مصاحبه با اتوکار گفته است.
بنابراین تولید خودروهای ۴ سیلندر RS با سدی محکم مواجه شده و افرادی که به دنبال A۱ قوی تر هستند باید به خرید مدل ۴۰ TFSI راضی شوند. این سوپرمینی از پیشرانه ۲ لیتری با قدرت ۲۰۰ اسبی و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متری استفاده کرده و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۶.۵ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۳۵ کیلومتر در ساعتی دارد.
البته در حرکتی مثبت تر، پیشرانه ۵ سیلندر بکار رفته در RS۳ اسپورت بک و سدان و همچنین RS Q۳ و RS Q۳ اسپورت بک حفظ شده و در نسل بعدی با به روزرسانی روی این مدل ها نصب خواهند شد. هاچبک داغ و جمع وجور آئودی نیازمند چیزی بهتر برای جنگ با خودروهایی همچون مرسدس-ای ام جی A۴۵ S می باشد بنابراین احتمال دارد محصول ارباب حلقه ها قدرت بیشتر از ۴۰۰ اسب بخاری داشته باشد.
این پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری در حال حاضر قدرت ۴۰۰ اسبی و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید می کند و باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۴ ثانیه ای و حداکثر سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعتی می شود. برخی افراد معتقدند فولکس واگن گلف R جدید شاید از همین پیشرانه استفاده کند اما احتمال چنین کاری بالا نیست.
برچسب هااخبار