پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

  1. یکشنبه ۱۳ بهمن ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۳ هفته،۴ روز قبل)
سوبارو فارستر
به گزارش فرانگر

سوبارو فارستر هیبریدی ملایم وظیفه سنگینی بر دوش خود دارد و آن هم مبارزه با شهرت منفی این شاسی بلند در مصرف سوخت نسبتاً زیاد است. این خودرو وارد بازار آفرودرهای میان سایز بسیار محبوبی می شود که شامل خودروهایی همچون تویوتا راو ۴، مزدا CX-۵ و فولکس واگن تیگوان می باشد. برای اولین بار فرصت تست این خودرو به ما دست داده است.

برخلاف فارسترهای قبلی، این مدل جدید فاقد پیشرانه توربو بوده و از سیستم هیبریدی ملایم برای بهبود مصرف سوخت و آلایندگی خود استفاده کرده است. فارستر هم اکنون با قوای محرکه e-Boxer سوبارو در دسترس است که ترکیبی از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی، مجموعه باتری لیتیوم-یونی جمع وجور و پیشرانه الکتریکی نصب شده در گیربکس می باشد. قدرت کل این مجموعه به ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۹۶ نیوتون متر می رسد.

سوبارو فارستر

استفاده از قوای محرکه هیبریدی نتایج متفاوتی را باعث شده است. درحالی که آلایندگی ۱۵۴ گرمی در اکسید کربن در هر کیلومتر برای یک شاسی بلند با این ابعاد منطقی به نظر می رسد اما مصرف سوخت چنین وضعیتی ندارد. انتظار نداریم در دنیای واقعی مصرف سوخت زیر ۸ لیتر را برای این خودرو ببینیم. اگرچه سوبارو می گوید فارستر تا سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت توانایی حرکت خالص با پیشرانه الکتریکی را دارد اما به ندرت پیش می آید که خودرویی با چنین خودرویی در مسیرهای گوناگون تردد کند.

سوبارو فارستر

پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهترین تیم را تشکیل داده اما سیستم e-Boxer سوبارو کمی کند حس می شود. به دلیل نبود توربو، شما باید پیشرانه را در زمان سبقت کاملاً تحت فشار بگذارید. همچنین میزان زیادی از صدای جاده در سرعت های بالا به کابین راه می یابد.

سوبارو فارستر

اما جدای از مشکل مربوط به صدای جاده و لاستیک، کابین فارستر e-Boxer مکان خوبی است. شاسی خودرو به خوبی در مقابل دست اندازها عمل کرده و ناهمواری های جاده جذب می شود. گیربکس CVT سوبارو نیز بهترین همکاری را با پیشرانه داشته و در زمان شتاب گیری سنگین آن را یاری می کند.

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

فارستر بیشتر مناسب رانندگی آفرود است. به لطف ارتفاع بیشتر از سطح زمین، وجود سیستم چهار چرخ محرک و تنظیمات متنوع عبور از مسیرهای گوناگون، این خودرو می تواند بهتر از رقبایی مثل سئات آتکا و پژو ۳۰۰۸ عمل کند.

سوبارو فارستر

این خودرو فضای کابین و بار خوبی هم دارد. در داخل خودرو فضای زیادی دیده می شود و فضای پا و سر برای تمامی سرنشینان کافی است. محفظه بار ۵۲۰ لیتری خودرو نیز با خواباندن صندلی های عقب به ۱۷۷۹ لیتر می رسد که بهتر از مزدا و فولکس واگن است.

سوبارو فارستر

کابین فارستر همانند دیگر محصولات سوبارو اهمیت زیادی به تکنولوژی داده ولی تا حدی عجیب است چراکه فرمانی با دکمه های زیاد، پشت آمپرها و صفحه نمایش ۸ اینچی دیده می شود.

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

لیست بلندبالایی از تجهیزات ایمنی هم وجود دارد. سیستم EyeSight سوبارو که وضعیت راننده را بررسی می کند جزو برجسته ترین ویژگی های این خودرو است. این سیستم اعمال راننده را پایش می کند تا از توجه او به جاده مطمئن شود. این یک سیستم هوشمند بوده اما گاهی اوقات کم می آورد زیرا گاهی اوقات در تشخیص وضعیت راننده دچار مشکل شده و هشدار صوتی آزاد دهنده ای پخش می کند.

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

پشت فرمان سوبارو فارستر e-Boxer جدید

سوبارو فارستر خودرویی نیست که آن را فکر و عقل خود انتخاب کنید زیرا رقبای زیادی وجود دارند که توانایی بیشتری داشته و مهم تر از آن مصرف سوخت بهتری دارند. البته اگر به دنبال یک شاسی بلند جادار و بی حاشیه هستید که در خارج از جاده نیز عملکرد خوبی داشته باشد شاید فارستر e-Boxer گزینه متقاعد کننده ای باشد.

مشخصات سوبارو فارستر ۲.۰i e-Boxer XE Premium Lineartronic

  • قیمت: ۳۸۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی هیبریدی ملایم
  • قدرت/گشتاور: ۱۴۸ اسب بخار/۱۹۶ نیوتون متر
  • گیربکس: CVT اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۱.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب هابررسی فنی و تخصصی جدید شاسی بلند هیبریدی




همرسانی نوشتار: