چند روز پس از انتخاب لوکا دِ مئو به عنوان مدیرعامل جدید رنو، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی چارچوب کاری جدید خود برای آینده را اعلام کرد.
در بیانیه مشترکی که این اتحاد منتشر کرده، هر سه خودروساز تأکید کرده اند حفظ این همکاری برای رشد استراتژیک و افزایش قابلیت رقابتی هر کمپانی ضروری است. این چارچوب کاری جدید به دنبال تقویت مدل تجاری اتحاد و تقویت ساختار مدیریتی آن بوده و کلیات آن در جلسه سی ام ژانویه در یوکوهامای ژاپن تصویب شده است.
با توجه به مفاد این توافقنامه باید گفت هر سه خودروساز قادر خواهند بود استراتژی های خود را تقویت کنند. در بیانیه خبری منتشر شده آمده است:
ما در حال تقویت مدل های همکاری خود برای افزایش نقاط قوت هر کمپانی و بهبود پیشرو بودن در محصولات، تکنولوژی ها و بازارهای مخصوص هستیم.
به همین خاطر هیئت مدیره اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی تصمیم گرفته تا هر خودروساز به عنوان کمپانی مرجع در منطقه و بازاری مشخص عمل کند. نیسان روی چین، رنو روی اروپا و میتسوبیشی روی جنوب شرق آسیا تمرکز خواهند نمود.
از نظر مهندسی هم این اتحاد روی مدل رهبر/پیرو کار خواهد کرد و این طرح را به پلتفرم ها، قوای محرکه و تکنولوژی های کلیدی نیز گسترش خواهد داد. به این ترتیب یک شرکت توسعه هر تکنولوژی کلیدی را به دست خواهد گرفت و آن را با دیگر شرکای اتحاد به اشتراک خواهد گذاشت.
مورد بعدی هم توافق بر سر اعتبار هوای پاک اروپا در این منطقه است که از سال جاری میلادی عملیاتی می شود. دیگر تصمیم مدیران این سه خودروساز به خودروهای تجاری سبک مربوط می شود که رنو کار توسعه و ساخت پلتفرم ون میتسوبیشی شکل گرفته بر پایه پلتفرم رنو ترافیک را عهده دار شده است. این خودرو قرار است در مناطقی که میتسوبیشی حضوری پررنگ دارد عرضه شود.
نهایتاً اعلام شده برنامه های میان مدت و استراتژیک هر سه خودروساز در می ۲۰۲۰ اعلام خواهد شد. این برنامه ها نتایج تصمیمات هیئت مدیره اتحاد را یکپارچه خواهد کرد.
جدای از چارچوب کاری جدید، اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بر برنامه های قبلی تأکید کرده و گفته که از نوآوری هایی که باعث می شود هر عضو اتحاد ویژگی های رقابتی و سوددهی خود را افزایش می دهد حمایت خواهد کرد.
برچسب هااخبار