تاریخ انتشار اولین شایعات درباره شاسی بلند آلپاین به سال ۲۰۱۵ بازمی گردد و درحالی که بخش پرفورمنس برند رنو در حال کار روی رقیب پورشه ماکان است اما خودرویی که مشاهده می کنید رقیب پورشه نیست. این خودرو آلپاین A۱۱۰ SportsX نام داشته و یک پروژه فوق العاده رادیکال است که هدف تیم طراحی و مهندسی آلپاین از ساخت آن نمایش توانایی های شرکت می باشد. این خودرو از خودروی رالی A۱۱۰ اصیل مخصوصاً نمونه ای که در رالی مونت کارلو ۱۹۷۳ حضور داشت الهام گرفته است.
این خودرو ترکیبی از ویژگی های الزامی رقیب پورشه کیمن با ویژگی های معمول خودروهای شاسی بلند است. برای مثال سیستم تعلیق ۶۰ میلی متر بالاتر رفته است. بدنه هم پذیرای قوس های چرخ متمایز شده و این امر منجر به افزایش ۸۰ میلی متری پهنای خودرو شده است.
این کوپه ی تک ساخت بر پایه A۱۱۰ پیور شکل گرفته و تنها ۱۰۹۸ کیلوگرم وزن دارد. به غیر از اصلاح سیستم تعلیق هیچ تغییر فنی دیگری در این خودرو صورت نپذیرفته بنابراین SportsX هنوز هم خودرویی دیفرانسیل عقب می باشد. البته برخی افراد انتظار داشتند که چنین خودرویی از سیستم چهار چرخ محرک سود ببرد اما خب چنین اتفاقی رخ نداده است.
همانند تمامی نسخه های آلپاین A۱۱۰، کانسپت موردبحث به گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ساخت کمپانی گترگ مجهز شده است. نیروبخش آن نیز پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۲۴۸ اسب بخاری و گشتاور ۳۲۰ نیوتون متر می باشد. نسخه پیور A۱۱۰ در عرض ۴.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و سرعت آن هم به صورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
A۱۱۰ SportsX شباهت هایی هم به پروتوتایپ A۲۱۰ ۱۹۶۶ و ویژن گرن توریسمو ۲۰۱۵ دارد.
برچسب هاآلپاین اخبار شاسی بلند کانسپت کوپه