برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش ترین برند صادراتی چینی شد

  1. سه شنبه ۸ بهمن ۹۸ ساعت ۱۲:۰۲ (۴ سال،۱۰ ماه قبل)
برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش‌ترین برند صادراتی چینی شد
به گزارش فرانگر

چندی پیش گروه چری اطلاعات فروش سال ۲۰۱۹ خود را اعلام کرد که طبق این گزارش، چری در طول این سال مجموعاً ۷۴۵ هزار دستگاه خودرو به فروش رسانده که کاهش جزئی ۰.۹ درصدی را نسبت به فروش ۷۵۲ هزار دستگاهی سال ۲۰۱۸ نشان می دهد؛ اما نکتهٔ مهم تر این است که چری در سال ۲۰۱۹ تعداد ۹۶ هزار دستگاه خودرو را در بازارهای صادراتی به فروش رسانده و برای هفدهمین سال پیاپی پرفروش ترین برند خودرویی چینی در بازارهای صادراتی لقب گرفته است.

چری به عنوان برندی چینی که از سال ها پیش در بازارهای بین المللی مشغول فعالیت بوده، بیش از ۸۰ کشور خارج از چین را پوشش داده و تاکنون بیش از ۱.۵ میلیون دستگاه خودرو صادر کرده است. البته این برند چینی در سال ۲۰۱۸ موفق به صادرات ۱۲۶,۹۹۳ دستگاه خودرو شد اما این صادرات در سال ۲۰۱۹ با ۲۴ درصد کاهش مواجه شده است. بااین حال چری در سال های اخیر کاوش در بازارهای خارجی را سرعت بخشیده و در هردو بخش خودروهای درون سوز و خودروهای الکتریکی عملکرد خوبی داشته است.

برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش ترین برند صادراتی چینی شد

نوامبر سال گذشته، چری با همکاری UAAGI که فروشندهٔ خودروی مشهوری در فیلیپین است، رسماً وارد بازار این کشور شد. بدین ترتیب چهار محصول از خانوادهٔ تیگو به صورت محلی در فیلیپین معرفی شدند که موردتوجه بسیاری از رسانه ها و خریداران قرار گرفتند. در همین زمان، چری کنفرانسی را هم در قطر برگزار کرد و مدل هایی مثل تیگو ۷، تیگو ۸ و آریزو ۶ را در این کشور به نمایش درآورد.

برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش ترین برند صادراتی چینی شد

از سوی دیگر، جتور که برند جدید گروه چری است، در مارس ۲۰۱۹ بیش از صد دستگاه از مدل های X۷۰ و X۷۰S خود را از طریق بنادر چینگدائو و شانگهای به آنگولا و اکوادور فرستاد که این اولین گام صادراتی جتور را نشان می دهد. در آینده جتور با افزایش تنوع محصولات خود به تدریج بازارهای خارجی را به آسیای جنوب شرقی، آفریقا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه گسترش خواهد داد.

برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش ترین برند صادراتی چینی شد

تجارت صادراتی چری سابقه ای نزدیک به بیست ساله دارد. در سال ۲۰۰۱ چری برای اولین بار وارد بازار خاورمیانه شد و ۱۰ دستگاه از نسل اول مدل فالوین را به سوریه فرستاد و بدین ترتیب رسماً فعالیت های خارج از چین خود را آغاز کرد که این فعالیت ها حالا به آمریکای لاتین شامل کشورهای برزیل، شیلی، آرژانتین و… هم گسترش یافته است. علاوه بر این، چری سال ها در بازارهایی مثل روسیه، اوکراین، مصر و ایران هم فعالیت داشته است. در همین حال، بازار کشورهای توسعه یافته هم در برنامهٔ چری قرار دارد و این شرکت در آینده با شرکت های آمریکایی همکاری خواهد کرد تا روند حضور خود در بازارهای اروپا و آمریکا را تسریع کند.

برای هفدهمین سال متوالی، چری پرفروش ترین برند صادراتی چینی شد

برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش




همرسانی نوشتار: