نگاه شورلت به پورشه ۹۱۱ GT۲ RS برای توسعهٔ کوروت C۸ Z۰۶

  1. جمعه ۴ بهمن ۹۸ ساعت ۱۰:۰۲ (۹ ماه،۱ هفته قبل)
نگاه شورلت به پورشه 911 GT2 RS برای توسعهٔ کوروت C8 Z06
به گزارش فرانگر

درست زمانی که کوروت C۸ از صدر اخبار دنیای خودرو کنار رفته بود، شایعات و تصاویر جاسوسی نسخهٔ Z۰۶ مطرح شدند تا همچنان کوروت نقل محافل خودرویی باشد. به تازگی یک پروتوتایپ از C۸ Z۰۶ با پوشش های استتاری سنگین رؤیت شده و نکتهٔ جالب تر اینکه این سوپراسپرت آمریکایی در کنار یک دستگاه پورشه ۹۱۱ GT۲ RS در حال آزمایش است.

با توجه ها، این تصویر به احتمال زیاد یعنی جنرال موتورز برای توسعهٔ کوروت C۸ Z۰۶ می خواهد پورشه ۹۱۱ GT۲ RS را محک بزند. این اقدامی منطقی به نظر می رسد زیرا GT۲ RS سلطان پیست محسوب می شود و Z۰۶ هم همواره نسخه ای پیست محور در خانوادهٔ کوروت بوده است؛ بنابراین واضح است که شورلت اهداف بلندپروازانه ای برای Z۰۶ جدید دارد و می خواهد سوپراسپرت های برتر جهان را به چالش بکشد.

نگاه شورلت به پورشه 911 GT2 RS برای توسعهٔ کوروت C8 Z06

بال بزرگ عقب، ارتقاءهایی در تعلیق و قدرت بیشتر مهم ترین تغییرات کوروت Z۰۶ جدید نسبت به نسخهٔ پایه هستند. با توجه به صدای پیشرانهٔ پروتوتایپ کوروت Z۰۶، به نظر می رسد این ماشین به نسخه ای جاده ای از موتور ۵.۵ لیتری V۸ میل لنگ خطی کوروت مسابقه ای C۷.R مجهز باشد. گزارش های اولیه ادعا می کنند که این موتور می تواند حدود ۶۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد که حدود ۱۰۰ اسب بخار از قدرت کوروت استینگری پایه بیشتر است اما ۱۰۰ اسب بخار از GT۲ RS قدرت کمتری دارد.

نگاه شورلت به پورشه 911 GT2 RS برای توسعهٔ کوروت C8 Z06

بنابراین شاید Z۰۶ جدید به خاطر قدرت کمتر نتواند پورشه را در پیست ها به چالش بکشد اما باید توجه داشت که فقط اسب بخار نیست که یک خودرو را در پیست سریع می کند. در پیست داون فورس نیز نقش بسیار مهمی دارد و Z۰۶ جدید به لطف بال عقب بزرگ خود مقادیر زیادی داون فورس خواهد داشت. درهرحال انتظار می رود کوروت C۸ Z۰۶ زودتر از آنچه فکر می کردیم معرفی شود زیرا شورلت برای اینکه با C۷.R در مسابقات شرکت کند باید حداقل ۳۰۰ خودروی تولیدی را با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V۸ به بازار عرضه کند و Z۰۶ می تواند این مأموریت را انجام دهد.

برچسب هابررسی فنی و تخصصی سوپراسپرت شورولت کوروت




همرسانی نوشتار: