هوندا، میتسوبیشی، تویوتا، مزدا و سوزوکی در حال ارائه پیشنهاد بازخرید حدود ۶۰ هزار خودرو در استرالیا هستند. دلیل این کار نیز فراخوان بسیار گسترده ایربگ های تاکاتا می باشد.
کمیسیون رقابت و مصرف کننده استرالیا ACCC دهم ژانویه اعلام کرد تویوتا، مزدا و سوزوکی فراخوان های داوطلبانه ای برای بیش از ۱۸ هزار خودروی تولید شده بین سال های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ که به ایربگ های NADI ۵-AT تاکاتا مجهز هستند اعلام کرده اند.
خودروسازان در استرالیا مجبور به بازخرید خودروهای تحت تأثیر شده اند زیرا مهندسی دوباره و جایگزینی کیسه های هوای جدید فرایندی هزینه بر بوده و زمان زیادی از مشتریان را خواهد گرفت.
اما محصولات تویوتا که در این فراخوان شرکت کرده اند شامل مدل های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹ خودروهای استارلت ۳ و ۵ درب، پاسئو، سلیکا و راو ۴ می باشند. تنها خودروی فراخوان شده مزدا هم مدل ائونوس ۸۰۰ مدل های ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ و سوزوکی نیز گرند ویتارا مدل ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹ می باشد.
اگر مالکان علاقه ای به بازخرید خودروهای تویوتا نداشته باشند خواهند توانست خودرویی جایگزین تا زمان حل این مشکل دریافت کنند. حدود یک هفته پس از اعلام این بازخرید، ACCC تائید کرده هوندا و میتسوبیشی هم همین پیشنهاد را به ۴۲ هزار خودروی دیگر ارائه کرده اند.
خودروهای هوندا و میتسوبیشی نیز دارای همین کیسه های هوای معیوب تاکاتا هستند. این کیسه های هوا در زمان تصادف با شدت بسیار بیشتری باز شده و قطعات و متریال را به سمت سرنشینان پرتاب می کنند. دو راننده قبلاً در استرالیا به خاطر این مشکل جان خود را از دست داده اند. هر دو شرکت میتسوبیشی و هوندا خودروهای خود را با قیمت بازار بازخرید خواهند کرد و تا زمان تکمیل این فرایند خودروی جایگزین را در اختیار مالکان قرار خواهند داد.
لجند، CR-V و آکورد مدل های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۰ و پاجرو NL، لنسر CE، اکسپرس WA، میراژ CE و استارواگن WA مدل های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰ هم جزو محصولات هوندا و میتسوبیشی در این فراخوان هستند.
برچسب هااخبار فراخوان