تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند ۲۰۲۰ جدید

  1. پنجشنبه ۳ بهمن ۹۸ ساعت ۱۲:۰۲ (۴ سال،۳ ماه قبل)
تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید
به گزارش فرانگر

فورد فیستا خودروی کوچک بسیار خوبی است. در واقع تا زمانی که نسل جدید رنو کلیو در سال ۲۰۱۹ عرضه نشده بود فیستا بهترین سوپرمینی بازار از نظر ما بود.

در واقع این خودروی فرانسوی با کابین سطح بالا، لیست تجهیزات زیاد و هزینه های نگهداری کم خود گوی سبقت را از رقبا و به ویژه فیستا ربود. کلیو جدید با تریم ها و آپشن های متنوعی عرضه می شود و این امر باعث شده خریداران گزینه ای ایده آلی داشته باشند مخصوصاً اینکه فورد یکی از تریم های پرطرفدار فیستا را نیز دیگر عرضه نمی کند.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

اگرچه این امر جای نگرانی زیادی ندارد اما فاصله زیاد بین مدل پایه فیستا ترند و نسخه مجهزتر ST Line با نصب پیشرانه ی کم رمق ۱.۱ لیتری روی مدل پایه پررنگ تر شده است. ما پیشرانه ی توربوی بکار رفته در مدل های فول تر فیستا را کاملاً ترجیح می دهیم.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

اما فورد هم اکنون پیشرانه تنفس طبیعی بی جان قبلی را کنار گذاشته و از قلب آهنین اکوبوست ۹۴ اسب بخاری استفاده کرده است. این امر باعث افزایش ۵۰۰ پوندی قیمت خودرو شده اما کاملاً ارزشش را داشته است مخصوصاً اینکه پیشرانه جدید تأثیری روی فروش اقساطی و لیزینگی فیستا نداشته است.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

فیستا با این پیشرانه جدید می تواند سوپرمینی جذاب تری باشد. ما درباره تجهیزات استاندارد این خودرو گله ای نداریم چراکه دارای مواردی همچون چراغ های LED، شیشه های دودی و صفحه لمسی ۸ اینچی می باشد. همه ی این موارد در خودرویی با قیمت ۱۶۹۹۵ پوند وجود دارند.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

البته نباید پرفورمنس روی کاغذ فیستا ترند جدید را با ویژگی های واقعی آن مقایسه کنید. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۳.۸ ثانیه ای این خودرو کمی فریبنده است اما پیشرانه توربو در شهر سرزنده احساس شده و برای هماهنگی با ترافیک قوی است. این پیشرانه با همکاری گیربکس ۶ سرعته نرم مشکلی در رسیدن به سرعت های بزرگراهی نخواهد داشت.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

پیشرانه ۳ سیلندر فورد کاراکتر خاص خودش را داشته و صدایی تولید می کند که اگرچه مشابه خودروهای اسپورت نیست اما در حد و اندازه های خود خوب است. فرمان هم برای مانورهای شهری سبک بوده و دقیق و مستقیم است. کنترل تکان های بدنه نیز بسیار خوب صورت می گیرد.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

این خودروی جدید هزینه های نگهداری کمی هم خواهد داشت. آلایندگی کم باعث شده فیستا ترند مالیات کمتری را بر مالک تحمیل کند و مصرف سوخت آن نیز کاملاً خوب است.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

البته یک یا دو بخش وجود دارد که جزو نقاط ضعف فیستا ترند محسوب می شود. صندلی ها تخت بوده و حمایت چندانی از بدن به عمل نمی آورند. صندلی های مدل ST Line علیرغم ظاهر اسپورت خود راحت تر بوده و در مسافرت ها بیشتر به درد می خورند. این موضوع واقعاً جای شرمساری دارد زیرا دیگر بخش های خودرو کاملاً آرام و بی حاشیه بوده و دنده شش گیربکس نیز در بزرگراه باعث کاهش مصرف سوخت می شود.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

و اگرچه ترند ارزان ترین نسخه فیستاست اما رنو کلیو آیکونیک عالی حتی با وجود پیشرانه جذاب TCe ۱۰۰ توربو حدود ۵۰۰ پوند ارزان تر است. با وجود رینگ های ۱۶ اینچی، چراغ های LED و شیشه های دودی، رنو در بحث تجهیزات هم حرف های زیادی برای گفتن داشته و البته به این موارد باید ناوبری، ورود بدون کلید و حسگرهای پارک عقب را نیز اضافه کرد.

تجربه رانندگی با فورد فیستا ترند 2020 جدید

فورد فیستای پایه با وجود پیشرانه اکوبوست جدید بهتر از هر زمان دیگری شده است. قیمت این خودرو همچنان بالاست اما تجهیزات زیادی در فیستا ترند وجود داشته و اگر بخش عمده تردد خود را در محیط های شهری و مسافت های کم انجام می دهید بنابراین می توانید روی فیستا ترند حساب کنید. فورد خودرویی کم مصرف، جادار و خوش ساخت تحویل داده اما رنو کلیو جدید خودرویی فوق العاده بوده و ما آن را به فیستا ترجیح می دهیم.

مشخصات فورد فیستا ترند ۱.۰ اکوبوست ۹۵PS

  • قیمت: ۱۶۹۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۹۴ اسب بخار/۱۷۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۳.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب ها۲۰۲۰ بررسی فنی و تخصصی فورد فیستا هاچ بک




همرسانی نوشتار: