اتوموتیو فیات-کرایسلر کارخانهٔ بِلویدر (Belvidere) خود را به مدت دو هفته تعطیل می کند. این کارخانه که در نزدیکی ایلینویز واقع است، به تولید جیپ چروکی می پردازد که در سال ۲۰۱۹ کاهش فروش چشمگیری داشته است. بر اساس این گزارش، خط تولید کارخانهٔ بلویدر از ۱۳ ژانویه به طور موقت تعطیل می شود و از ۲۷ ژانویه فعالیت خود را از سر خواهد گرفت.
فروش جیپ چروکی در سال ۲۰۱۸ به ۲۳۹,۴۳۷ دستگاه رسید که بیشترین میزان فروش در تاریخ این خودرو محسوب می شد اما این عدد در سال ۲۰۱۹ با ۲۰ درصد کاهش به ۱۹۱,۳۹۷ دستگاه رسیده است. البته این فروش هنوز هم بهتر از فروش ۱۶۹,۸۸۲ دستگاهی سال ۲۰۱۷ است. فروش چروکی در دسامبر ۲۰۱۹ نیز نسبت به دسامبر ۲۰۱۸ کاهشی ۳۰ درصدی داشته اما حتی با وجود این کاهش فروش قابل توجه، سال گذشته هنوز هم نوزدهمین خودروی پرفروش بازار ایالات متحده بوده و بین نیسان سنترا و آلتیما قرار گرفته است.
اما علاوه بر تعطیلی کارخانهٔ بلویدر، مدت زمان تعطیلی کارخانهٔ فیات-کرایسلر در انتاریو کانادا نیز یک هفته بیشتر شده است. در ابتدا قرار بود این کارخانه در ۲۰ ژانویه موقتاً تعطیل شود اما حالا اعلام شده این تعطیلی در ۱۳ ژانویه آغاز می شود. این کارخانه به تولید مینی ون های دوج کاروان، کرایسلر تاون اند کانتری و کرایسلر پاسیفیکا می پردازد که مثل چروکی، فروش این سه مینی ون هم کاهش پیدا کرده است. در سال ۲۰۱۹ فروش هردو مینی ون کرایسلر کاهشی ۱۷ درصدی را تجربه کرده و کاروان هم با کاهش ۱۷ درصدی مواجه شده است.
اما حتی با وجود این کاهش ۱۹ درصدی، دوج کاروان هنوز هم با اختلاف زیادی پرفروش ترین مینی ون بازار ایالات متحده است. این خودرو در سال ۲۰۱۹ فروشی برابر با ۱۲۲,۶۴۸ دستگاه داشته درحالی که هوندا اودیسه با فروش ۹۹,۱۱۳ دستگاه در جایگاه دوم قرار دارد. فیات-کرایسلر انتظار دارد روند نزولی فروش محصولاتش ادامه داشته باشد اما این منجر به حذف چروکی یا سه مینی ون مذکور نخواهد شد زیرا شایعاتی به به روزرسانی پاسیفیکا برای مدل ۲۰۲۱ اشاره داشته اند که می تواند سامانهٔ چهارچرخ محرک را هم برای آن به همراه داشته باشد درحالی که نمونه های آزمایشی چروکی مدل ۲۰۲۱ نیز با پوشش های استتاری در حال آزمایش دیده شده اند.
برچسب هااخبار