تجربه رانندگی با فورد پوما ۲۰۲۰ جدید

  1. چهارشنبه ۲ بهمن ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۹ ماه،۱ هفته قبل)
فورد پوما
به گزارش فرانگر

فورد پوما یک کراس اوور شهری است که از پلتفرم بسط یافته ی سوپرمینی فیستا استفاده کرده و باید با خودرویی همچون رنو کپچر رقابت کند. این خودرو در نگاه اول ظاهر جذاب و دوست داشتنی ای دارد اما وقتی از زاویه ای دیگر به آن نگاه می کنید شاید نظرتان تا حدی عوض شود.

استایل دوقطبی که باعث ایجاد نظرات مختلفی می شود چیز بدی نیست. بسیاری از افراد نیسان جوک قبلی را خودرویی نامتناسب می دانستند اما همین خودرو به فروش بالایی دست یافت.

فورد پوما

صرف نظر از آنچه درباره ظاهر پومای جدید فکر می کنید، این کراس اوور روی مباحث دیگری همچون راندمان و فضای کابین و بار تمرکز داشته است.

فورد پوما

این خودرو از زمان عرضه فقط با پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری هیبریدی ملایم با قدرت های ۱۲۳ یا ۱۵۳ اسب بخار در دسترس است. نباید نگران این موضوع بود زیرا سیستم هیبریدی ملایم فاقد کابل بوده و شما این خودرو را همانند محصولات دیزلی یا بنزینی معمولی مورداستفاده قرار می دهید.

فورد پوما

سیستم بکار رفته در واقع یک آلترناتور پیشرفته است که انرژی اضافی ترمز گرفتن را در باتری لیتیومی-یونی ذخیره می کند. همین آلترناتور در مواقع لزوم از قدرت ذخیره شده برای ایجاد ۵۰ نیوتون متر گشتاور بیشتر در زمانی که خودرو می خواهد شروع به حرکت کند استفاده کرده و از فشار کاری پیشرانه درون سوز کم می کند.

فورد پوما

این سیستم تنها ویژگی ای نیست که برای کاهش مصرف سوخت پومای جدید نصب شده زیرا قوای محرکه اکوبوست جدید فورد در زمانی که نیاز نباشد یکی از سیلندرها را از مدار خارج می کند. نتیجه این کار رسیدن به آلایندگی دی اکسید کربن کمتر از ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر است. مصرف سوخت خودرو نیز کاملاً رضایت بخش می باشد.

فورد پوما

اواخر سال جاری هم یک پیشرانه دیزلی به این مجموعه اضافه خواهد شد. از نظر گیربکس نیز فعلاً نمونه ۶ سرعته دستی وجود داشته و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه هم در دسترس قرار می گیرد.

فورد پوما

با توجه به اینکه قبلاً سواری فیستا را دوست داشتیم بنابراین امیدوار بودیم پومای جدید نیز بتواند سواری خوبی را به نمایش بگذارد.

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

خوشبختانه پوما از این نظر ما را ناامید نکرد. ما مدل ST-Line X را تست کردیم که به صورت استاندارد از سیستم تعلیق اسپورتی سود می برد. این سیستم تعلیق شامل تنظیمات میله پیچشی سفت تر در اکسل عقب و دامپرهای بازنگری شده و همچنین رینگ های ۱۸ اینچی بوده است؛ اما ارتفاع خودرو نسبت به مدل های استاندارد تغییری نداشته است.

فورد پوما

پوما حس پایداری و اعتمادبه نفسی را دارد و به نظر می رسد فقط فورد می تواند چنین حسی را در کلاس خودروهای میان رده خانوادگی ایجاد کند. در واقع خودرو بدون اینکه حس عصبی داشته باشد پیچ ها را پشت سر گذاشته و بدنه نیز تکان های زیادی ندارد. در حالت اسپورت رانندگی پاسخ پدال گاز تیزتر شده و فرمان سنگین تر می شود اما حقیقت این است که پوما در هر حالتی هیجان انگیز بوده و جذاب تر از آن چیزی است که از یک شاسی بلند کوچک انتظار دارید. احتمالاً مدل پرفورمنس ST بسیار خوب خواهد بود.

فورد پوما

سواری خودرو اگرچه به خوبی کنترل شده اما کمی سفت است و صدای لاستیک ها نیز در سرعت های بالا به گوش می رسد؛ اما با این وجود پوما حس راحتی و پایداری را منتقل می کند.

فورد پوما

خبر خوب تر اینکه فرم کلی خودرو روی فضای داخلی آن تأثیر چندانی نگذاشته است. در عقب همچنان صندلی هایی با دسترسی نسبتاً آسان وجود داشته و محفظه بار ۴۵۶ لیتری نیز بیشتر از فورد فوکوس است.

فورد پوما

فضای بار منعطف هم بوده و کناره های مربعی آن به همراه کم صندوق قابل تنظیم باعث ایجاد فضای کاربردی زیادی می شود.

فورد پوما

اما برسیم به بخش جلوی کابین که یک صفحه لمسی ۸ اینچی شامل اپل کارپلی و اندروید اتو را در خود جای داده است. این صفحه نمایش پاسخ های سریعی ندارد اما استفاده از آن راحت بوده و شارژ بی سیم گوشی و دو درگاه USB نیز تدارک دیده شده است.

فورد پوما

راننده روی صندلی خود جایگاه برجسته ای داشته و حس نشستن پشت فرمان آن بین یک هاچبک قدبلند و یک شاسی بلند واقعی خواهد بود. البته ستون های A و خط شیشه بالا شاید باعث ایجاد نقاط کور شود. دوربین ۱۸۰ درجه در تمامی مدل های فرست ادیشن وجود دارد. این دوربین بخشی از پکیج ۹۰۰ دلاری دستیار راننده است که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی نیز می باشد.

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

حتی مدل های پایه تیتانیوم هم از چراغ ها و برف پاک کن های خودکار، رینگ های ۱۷ اینچی، کروز کنترل، صندلی ماساژوردار، حسگرهای پارک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و ترمز اضطراری خودکار برخوردار هستند. البته اگر خواهان پشت آمپرهای دیجیتال و پکیج استایل ST باشید باید مدل ST-Line را انتخاب کنید. مدل فول ST-Line X نیز تنها تریمی است که با سیستم تهویه مطبوع خودکار و تریم چرم و سیستم تعلیق اسپورت عرضه می شود.

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

تجربه رانندگی با فورد پوما 2020 جدید

نسل جدید فورد پوما ظرفیت تکان دادن کلاس کراس اوورهای کامپکت را دارد. جدای از برخی متریال نه چندان خوب کابین، این خودرو بهترین ها را ارائه کرده است. پوما سواری خوبی داشته و یکی از کاربردی ترین خودروهای کلاس است. به نظر می رسد فورد با پوما به پیروزی دست یافته است.

مشخصات فورد پوما  ۱.۰ EcoBoost (mHEV) ۱۲۵PS ST-Line X

  • قیمت: ۲۳۶۴۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۱۲۳ اسب بخار/۲۱۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۹.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۹۱ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب ها۲۰۲۰ بررسی فنی و تخصصی کراس اوور




همرسانی نوشتار: