با توجه به اینکه رشد فروش خودرو در بازار چین کاهش یافته است، بسیاری از خودروسازان چینی در حال سرعت بخشیدن به فعالیت های خود در بازارهای خارجی هستند. یکی از موفق ترین خودروسازان چینی در این زمینه گروه سایک است. این گروه خودروسازی چینی اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۹ موفق به فروش ۳۵۰ هزار دستگاه خودرو در بازارهای صادراتی شده که نسبت به سال قبل افزایش قابل توجه ۲۶ درصدی داشته است. این میزان یک سوم از کل فروش خارجی خودروسازان چینی را تشکیل می دهد.
گروه سایک به طور مداوم در حال تسریع طرح های جهانی خود است و مهرهٔ اصلی آن در بازارهای خارجی برند ام جی است. کل فروش این برند در سال ۲۰۱۹ برابر با ۲۹۸ هزار دستگاه بوده که از این میزان حدود ۱۳۹ هزار دستگاه در بازارهای خارج از چین به فروش رسیده و نسبت به سال ۲۰۱۸ افزایش چشمگیر ۹۰ درصدی داشته است. بدین ترتیب ام جی در بازارهای صادراتی در بین همهٔ برندهای خودروسازی چینی مقام نخست فروش را کسب کرده است.
هم اکنون محصولات ام جی در بیش از ۶۰ کشور در سراسر جهان به فروش می رسند. به عنوان مثال، کراس اوور ساب کامپکت ZS که در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶۰ هزار دستگاه فروش داشته، هم اکنون در بیش از ۳۰ کشور مختلف مثل بریتانیا، استرالیا و تایلند عرضه می شود. همچنین کراس اوور الکتریکی eHS هم گواهینامه های اروپایی E-Mark و ECE R۱۰۰ را دریافت و مقررات REACH اروپا را پاس کرده است.
علاوه بر این، مکسوس هم برند مهمی برای سایک در بازارهای خارجی محسوب می شود. بازارهای این برند به ۴۸ کشور مختلف گسترش یافته و فروش صادراتی آن در یازده ماه نخست سال ۲۰۱۹ به ۱۶,۸۴۴ دستگاه رسیده که افزایشی ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
گروه سایک رسماً اعلام کرده است که انرژی بیشتری را در زمینهٔ طرح های بین المللی و خارجی صرف خواهد کرد. به گفتهٔ معاون اول و مدیرکل بخش بین المللی گروه سایک، اهداف خارجی این گروه خودروسازی طی پنج سال آینده شامل فروش ۵۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۰، فروش ۶۰۰ هزار دستگاه در سال ۲۰۲۲ و نهایتاً رسیدن به فروش یک میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ در بازارهای صادراتی می شود.
برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش