تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

  1. یکشنبه ۲۹ دی ۹۸ ساعت ۰۷:۰۴ (۹ ماه،۲ هفته قبل)
تویوتا، بزرگ‌ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا
به گزارش فرانگر

پس از چالش های زیادی که در سال های پیشین وجود داشت سرانجام تسلا روی غلتک افتاده است. ظرفیت تولید تسلا مدل ۳ به میزان تقاضای آن رسیده و کارخانه جدید این خودروساز در شانگهای چین عملیاتی شده است. دومین کارخانه خارج از آمریکا هم به زودی در نزدیکی برلین آلمان افتتاح خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه ارزش تسلا در حال حاضر بیشتر از ارزش دو شرکت جنرال موتورز و فورد می باشد. این عملکرد برای شرکتی که در سال ۲۰۰۳ تأسیس شده بسیار خوب می باشد.

برخی کارشناسان اقتصادی و صنعت خودرو اعتقاد دارند تسلا تهدیدی فوق العاده برای خودروسازان رده میانی است. درست یا نادرست بودن این پیش بینی در آینده مشخص خواهد شد اما خودروساز دیگری هم وجود دارد که با محصولات الکتریکی شده خود در بازار حضور پررنگی دارد. نام این کمپانی تویوتا است. فوربس اخیراً به آمار و نتایجی دست یافته که خودش کاملاً گویای موضوع است.

2020 Toyota Corolla Hybrid

فروش محصولات هیبریدی تویوتا در سال ۲۰۱۹ با افزایش ۲۸.۷ درصدی در آمریکا روبرو شد درحالی که محصولات هیبریدی لکسس نیز رشد فروش ۴۳.۱ درصدی را ثبت کردند. تویوتاهای هیبریدی در سال ۲۰۱۹ به خانه ۲۷۴,۵۵۰ آمریکایی راه یافتند درحالی که فروش تسلا در سال پیش و در آمریکا حدود ۲۰۰ هزار خودرو بوده است.

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

به یاد داشته باشید که تویوتا نسخه های غیر هیبریدی قوی ترین خودروهای خود همچون کراس اوور راو ۴ را عرضه می کند. مشتریان اما به تویوتا راو ۴ هیبریدی علاقه زیادی نشان داده اند. در کل ۹۲,۵۰۰ دستگاه راو ۴ هیبریدی در سال ۲۰۱۹ به فروش رفته که افزایش ۹۲.۳ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۸ را نشان می دهد.

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

موضوع احساس برانگیز اینکه تویوتا راو ۴ هیبریدی با مشوق ۷,۵۰۰ دلاری عرضه نمی شود. البته باید گفت این مشوق برای محصولات تسلا هم در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ به پایان رسیده است. تنها تویوتا پریوس پرایم پلاگین هیبریدی است که شامل مشوق های دولتی بوده هرچند به خاطر باتری کوچک و برد الکتریکی کم، تنها ۴,۵۰۰ دلار مشوق دولتی برای آن قابل پرداخت است.

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

فوربس پیش بینی می کند حدود ۹۵ درصد فروش محصولات الکتریکی شده تویوتا در آمریکا از نوع هیبریدی عادی هستند. مهم تر اینکه چنین خودروهایی بدون وجود مشوق های دولتی به فروش رفته اند. دیگر ویژگی محصولات تویوتا به بازاریابی این خودروساز مربوط می شود. همان گونه که می بینید تویوتا از این خودروها به عنوان محصولاتی الکتریکی شده و نه خودروهایی تمام الکتریکی نام می برد. کلمات مهم اند!

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

تویوتا، بزرگ ترین تهدید برای بازار محصولات تسلا

اما هیچ کدام از این موارد به معنی عدم عرضه خودروهای تمام الکتریکی توسط تویوتا نیست. ولی فعلاً تویوتا به دنبال فروش خودروهای الکتریکی شده یا همان هیبریدی است.

منبع carbuzz

برچسب هااخبار الکتریکی هیبریدی




همرسانی نوشتار: