اگر در حال برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ بودید و می خواستید از غرفه ی لامبورگینی هم بازدید کنید پس خبر بدی برای شما داریم. این برند ایتالیایی اعلام کرده در نمایشگاه ژنو حضور نخواهد یافت و بجای آن روی رویدادهای مستقل که خبری از رقبا هم نیست تمرکز خواهد کرد. خبر عدم حضور لامبورگینی در ژنو توسط بیانیه ی رسمی کمپانی مادر یعنی آئودی منتشر شده است.
نیازی به گفتن نیست که اوروس محصولی مهم در عملکرد خوب لامبورگینی در سال ۲۰۱۹ بوده است. این سوپر شاسی بلند که اولین سال حضور کامل خود در بازار را تجربه می کرد به فروش ۴۹۶۲ دستگاهی دست یافت که نسبت به فروش ۱۷۶۱ دستگاهی سال ۲۰۱۸ افزایش فروش ۱۸۲ درصدی را نشان می دهد. رتبه دوم هم به اوراکان ۱۰ سیلندر با فروش ۲۱۳۹ دستگاهی رسیده است. سومین محصول پرطرفدار لامبورگینی نیز آونتادور ۱۲ سیلندر با فروش ۱۱۰۴ دستگاه بوده است.
یک بار دیگر آمریکا بزرگ ترین بازار بین ۵۱ کشوری است که لامبورگینی از طریق ۱۶۵ نمایندگی خود در آن ها حضور دارد. تعداد ۲۳۷۴ دستگاه لامبورگینی در آمریکا فروخته شده و رتبه دوم هم به کشور چین، ماکائو و هنگ کنگ با فروش ۷۷۰ دستگاهی رسیده است. کشورها و مناطق بریتانیا (۶۵۸ دستگاه)، ژاپن (۶۴۱ دستگاه)، آلمان (۵۶۲ دستگاه)، خاورمیانه (۳۸۷ دستگاه)، کانادا (۳۷۶ دستگاه) و ایتالیا (۳۷۰ دستگاه) هم دیگر بازارهای پرفروش لامبورگینی بوده اند. این برند می گوید در تمامی کشورهای یاد شده به رکورد فروش جدیدی در سال ۲۰۱۹ دست یافته است.
لامبورگینی در سال ۲۰۲۰ محصول جدیدی عرضه خواهد کرد اما مشخص نیست که این خودرو چه چیزی خواهد بود. با این وجود اوروس ST-X در سال جاری معرفی خواهد شد و همچنین می دانیم این قدبلند جذاب با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد.
همین بیانیه خبری به صورت رسمی برنامه های الکتریکی سازی لامبورگینی را تائید کرده است. این خودروساز در حال توسعه نسخه های هیبریدی برای نسل بعدی محصولات سوپر اسپورت خود است؛ به عبارت دیگر جایگزین های آونتادور و اوراکان از قوای محرکه هیبریدی سود خواهند برد. احتمالاً جایگزین آونتادور را سریع تر از اوراکان خواهیم دید.
نهایتاً باید گفت لامبورگینی قبلاً با معرفی سیان FKP ۳۷ که قوی ترین خودروی تولیدی اش می باشد برنامه های الکتریکی سازی خود را کلید زده است. این خودرو که تنها به تعداد ۶۳ دستگاه تولید خواهد شد قیمت ۳.۶ میلیون دلاری دارد. البته این اولین لامبوی هیبریدی نیست زیرا در سال ۲۰۱۴ نیز کانسپت آستریون با قوای محرکه پلاگین هیبریدی معرفی شده بود. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری متعلق به اوراکان به همراه سه پیشرانه الکتریکی قدرتی نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار را در آستریون تولید می کردند.
برچسب ها۲۰۲۰ آمار فروش اخبار نمایشگاه ژنو