پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

  1. دوشنبه ۲۳ دی ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۱ هفته،۳ روز قبل)
پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید
به گزارش فرانگر

چهار و نیم ثانیه. این زمان موردنیاز برای رسیدن رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ و البته چهار و نیم ثانیه هم طول می کشد تا نام بلندبالای این خودرو را بخوانیم!

قیمت خودروی موردبحث ما از ۸۶۶۸۵ پوند شروع می شود که قطعاً قیمت کمی نیست اما ولار SVAutobiography دینامیک با این قیمت بین آلفارومئو استلویو کوادروفولیوی ۷۱ هزار پوندی و پورشه کاین توربوی ۱۰۱ هزار پوندی قرار می گیرد. هر دو شاسی بلند یاد شده پرفورمنس فوق العاده ای در خط مستقیم دارند.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

ما طرفدار پر و پا قرص این خودروی الهام بخش برای رنجروور بوده ایم اما ولار در جاده های زمستانی بریتانیا چه عملکردی خواهد داشت؟

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

بخش خودروهای ویژه ی جگوار لندروور این خودرو را به ورودی های هوای بزرگ تر، رکاب های جانبی متمایز و نشان های خاص روی بدنه تجهیز کرده تا ولار SVAutobiography دینامیک از سایر مدل های استاندارد متمایز شود. همچنین چهار خروجی اگزوز در عقب وجود دارد که بر ماهیت اسپورت این خودرو تأکید دارند. البته ولار از نظر فضای بار و کابین هم کمبودی نداشته و محفظه بار ۵۵۸ لیتری آن پاسخگوی اکثر نیازهاست.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

داخل کابین نیز فضای ویژه ای حکم فرما بوده و SVA از پوشش چرم، پشت آمپرهای جدید و گرافیک دیجیتالی متمایز پشت آمپرها سود می برد. شاسی بلندهای معدودی در بازار می توانند چنین حس خاصی در کابین را به سرنشینان منتقل کنند.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

ولار در جاده های نرم اسپانیا سواری بسیار ریلکس خود را اثبات نمود. همین وضعیت در جاده های بریتانیا نیز وجود دارد. البته خودروی حاضر در تست ما از رینگ های ۲۲ اینچی سفارشی استفاده کرده بود که نه تنها باعث شده کیفیت سواری در شهر کمی کاهش پیدا کند بلکه صدای بیشتری هم از لاستیک ها در سرعت های بالا به گوش می رسید. در صورت استفاده از رینگ های ۲۱ اینچی احتمالاً وضعیت خودرو کمی بهبود خواهد یافت.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

علیرغم این موضوع، ولار SVAutobiography دینامیک هنوز هم بخشنده تر از اکثر شاسی بلندهای دیگر است. حتی در حالت اسپورت دینامیک رانندگی نیز تکان های زیادی در بدنه دیده می شود اما سیستم تعلیق بادی کار برجسته ای در حفظ کنترل خودرویی با این جثه انجام می دهد. سیستم چهار چرخ محرک لندروور نیز نیرو را بین اکسل ها توزیع کرده و بنابراین کشش خودرو همیشه در حد بهینه است. فرمان احساس زیادی را به راننده منتقل نمی کند اما پاسخ خوبی داشته و دقیق است.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

اما به جرات می توان گفت مهم ترین بخش این خودرو نیروگاه ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار است که از تمامی دانسته های جگوار لندروور در زمینه پیشرانه سازی برخوردار بوده و فقط کافی است پدال گاز را لمس کنید تا توانایی های آن را تماشا کنید. صدای تولیدی پیشرانه استثنایی و خاص بوده و به لطف کلید اگزوز اسپورتی که در داشبورد وجود دارد می توانید آن را تنظیم کنید. پرفورمنس خودرو در خط مستقیم برای ولاری با وزن ۲۱۶۰ کیلوگرم واقعاً خوب است.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

تنها نقطه ضعف قوای محرکه این شاسی بلند بریتانیایی گیربکس اتوماتیک آن است که اگرچه در شرایط اسپورت عملکرد خوبی دارد اما در ترافیک ها کمی کند عمل می کند و وقتی این گیربکس را با نمونه های ساخت مرسدس یا ب ام و مقایسه کنید بیشتر به تعلل آن پی خواهید برد. شما می توانید از حالت دستی گیربکس استفاده کنید که در این صورت پدال شیفترهای جذاب انتظار دستان شما را خواهند کشید.

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

پشت فرمان رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک جدید

ولار SVAutobiography دینامیک شاید خودرویی گران قیمت باشد اما یک شاسی بلند پرفورمنس بسیار احساس برانگیز است. این حقیقت که رنجروور راحتی را بر هندلینگ ارجح دانسته باعث تمایز این خودرو از اکثر رقبا می شود. در حقیقت کابین ولار فضایی بسیار خوب برای استراحت و گشت وگذار است؛ و یک پیشرانه ی فوق العاده وجود دارد که از نظر افراد زیادی ارزش پرداخت چنین هزینه بالایی را دارد.

مشخصات رنجروور ولار SVAutobiography دینامیک ادیشن

  • قیمت: ۸۶۶۸۵ پوند
  • پیشرانه: ۸ سیلندر ۵ لیتری سوپرشارژردار بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۵۴۲ اسب بخار/۶۸۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۷۳ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۱۱.۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب هااسپرت بررسی فنی و تخصصی جدید رنجروور ولار شاسی بلند لوکس




همرسانی نوشتار: