قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل ۳، چرا؟!

  1. یکشنبه ۲۲ دی ۹۸ ساعت ۰۹:۰۲ (۲ هفته،۲ روز قبل)
قرار دادن پیشرانه‌ای درون‌سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!
به گزارش فرانگر

تسلا هرگز خودرویی با پیشرانه ی درون سوز نساخته است. این خودروساز و البته طرفداران آن شدیداً مخالف چنین پیشرانه هایی هستند. خب پس چرا یک کمپانی اتریشی با نام Obrist Powertrain زمان خود را صرف نصب یک پیشرانه بنزینی کوچک زیر محفظه بار جلوی تسلا مدل ۳ کرده است؟!

ایده ی انجام چنین کاری در وهله اول شاید کمی متناقض به نظر برسد اما این خودرو با توجه به کانسپت قبلی شرکت با نام هایپرهیبرید تولید شده است. این خودرو حاصل تفکرات فرانک اوربیست مؤسس کمپانی بوده و او معتقد است که هایپرهیبرید می تواند بهتر از یک خودروی تمام الکتریکی ظاهر شود.

قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!

سیستم هایپرهیبرید بکار رفته در تسلا مدل ۳ هم اکنون با نام اوربیست مارک II شناخته می شود. همان گونه که در تصاویر می بینید سیستم قبلی اوربیست مارک I در خودروی چینی جیلی EC۷ (در کشورمان نیز نمونه های آن موجود است) بکار رفته بود.

قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!

کمپانی موردبحث برای توسعه سیستم نسل دوم خود یک پیشرانه دو سیلندر کوچک با نام ژنراتور بدون لرزش را در خودرو نصب کرده است. این پیشرانه قدرت ۵۴ اسب بخاری داشته و وزن بسیار کمی دارد. همانند پیشرانه موجود در ب ام و i۳ یا شورولت ولت، این ژنراتور بدون لرزش باتری را شارژ کرده و به عنوان بهبود دهنده شعاع حرکتی خودرو عمل می کند اما خودرو را به پیش نمی برد. به منظور خنک کردن پیشرانه نیز اوربیست مجبور به اضافه کردن جلوپنجره به شکل هواکش های روی سپر به تسلا مدل ۳ بوده و از نظر ما این سپر جدید بسیار شیک از کار درآمده است. اوربیست همچنین یک باتری ۱۷.۳ کیلووات ساعتی را استفاده کرده که ارزان تر از نمونه بکار رفته در تسلا مدل ۳ پایه می باشد.

قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!

این شرکت ادعا می کند مارک II می تواند در حالت الکتریکی تنها ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و خب این نتیجه ای ناامید کننده به نظر می رسد؛ اما وقتی ژنراتور بدون لرزش بکار افتد خودرو با یک بار سوخت گیری بنزین خواهد توانست ۱۰۰۰ کیلومتر را بپیماید. این میزان پیمایش تقریباً دو برابر برد بهترین نسخه تسلا مدل ۳ است.

قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!

خب پس نصب پیشرانه ای کوچک در تسلا مدل ۳ سریعاً باعث بهبود برد آن شده است؛ و با وجود مجموعه باتری کوچک تر، اوربیست می گوید مارک II هزینه تولید ارزان تری نسبت به مدل ۳ استاندارد خواهد داشت.

قرار دادن پیشرانه ای درون سوز در تسلا مدل 3، چرا؟!

فرانک اوربیست می گوید شرکتش اولین توافق تولید این سیستم را در اکتبر سال ۲۰۱۹ به دست آورده و دومین توافق حق تولید نیز به زودی امضا خواهد شد. این شرکت انتظار دارد اولین خودروی هایپرهیبرید خود را تا سال ۲۰۲۳ تولید کند.

برچسب هااخبار هیبریدی




همرسانی نوشتار: