با شروع سال جدید میلادی نگاه ها به عملکرد خودروسازان در سال ۲۰۱۹ دوخته شده است. فیات-کرایسلر و زیرمجموعه ی آن عملکرد متناقضی در سال پیش داشته اند. پیکاپ های فول سایز رم محبوب تر از شورولت ظاهر شده اند و از طرف دیگر داج توانسته چهار دستگاه وایپر صفرکیلومتر را به فروش رساند. فروش ترکیبی داج چارجر و چلنجر نیز برابر با ۸۴۲۱۶ دستگاه بوده است.
اما آلفارومئو برندی است که تا حدی باید نگران آن بود. فروش آلفارومئو در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ افت ۱۰ درصدی داشته درحالی که افت فروش کل سال آن نسبت به سال ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ درصد بوده است.
وضعیت استلویو وخیم تر بوده و این خودرو افت فروش ۲۲ درصدی را تجربه کرده است. کل فروش خودروی اسپورت ۴C در این سال نیز تنها ۱۴۴ دستگاه بوده است. به این ترتیب فروش ۴C افت قابل توجه ۳۹ درصدی داشته است. این اتفاق با اعلام خبر توقف تولید مدل اسپایدر ۴C همراه بوده است.
انتظار نمی رود که این محصول اسپورت دیگر موردتوجه خریداران قرار گیرد اما خب راه را برای بازگشت آلفارومئو به آمریکا باز کرده است. این راه در سال ۲۰۱۳ هموار شد و بعد از آن و به ترتیب در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ دو خودروی سدان جیولیا و شاسی بلند استلویو وارد این بازار شدند.
مقبولیت این دو خودرو در بازار کم شده و بسیاری از افراد بیش از آنکه به فکر خرید یک سواری باشند به دنبال شاسی بلندها هستند. فیات-کرایسلر معتقد است آلفارومئو بازار محدود اما سوددهی برای یک گروه خودروسازی داشته اما خب باید با برندهای معتبر اروپایی همچون مرسدس و ب ام و رقابت بکند. فروش این برند در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ تقریباً دو برابر شد اما به نظر می رسد این آلفارومئو با معرفی نسخه های فیس لیفت جیولیا و استلویو و همچنین توسعه دو کراس اوور جدید به دنبال افزایش فروش خود است.
برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش اخبار