پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A۳۵ سدان ۲۰۲۰

  1. پنجشنبه ۱۹ دی ۹۸ ساعت ۱۹:۰۲ (۹ ماه،۲ هفته قبل)
پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020
به گزارش فرانگر

به صورت ناگهانی مرسدس اقدام به تولید خودروهای کوچک و سریع زیادی کرده است. اگر در بازار به دنبال محصولاتی با نشان مرسدس-ای ام جی باشید انتخاب های زیادی خواهید داست. درحالی که A۴۵ هاچبک از سال ۲۰۱۳ تاکنون در حال تولید بوده مرسدس هم اکنون مدل کمی ضعیف تر A۳۵ را برای رقابت با فولکس واگن گلف R راهی میدان کرده است.

و حالا این خودرو به فرم سدان نیز در دسترس می باشد. همانند CLA ۳۵، این خودرو از همان زیرساخت مدل هاچبک A۳۵ استفاده کرده اما تنها رقبای آن همین CLA و آئودی S۳ سدان هستند که محصول آئودی به زودی رنگ عوض خواهد کرد.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

زیر کاپوت محصول جدید مرسدس پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربویی قرار گرفته که قدرت ۳۰۲ اسبی اش را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها می فرستد.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

در عمل باید گفت A۳۵ یک خودروی کوچک اما سریع است ولی نباید چشم بر نقص های آن بست. شما از پرفورمنس خودرو ناامید نخواهید شد زیرا گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری پیشرانه همیشه در دسترس بوده و خود پیشرانه نیز مشتاق و پاسخگوست اما هنوز هم جذابیت زیادی نداشته و صدای غیرواقعی پخش شده از بلندگوها نیز کمکی به بهبود این وضعیت نمی کنند.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

اگرچه پیشرانه فقط یک قدم برای پیروی نهایی کم می آورد اما گیربکس نیازمند بهبودهای بیشتری است. حالت درایو گیربکس با دسته پشت فرمان انتخاب می شود اما تعویض دنده ها در سرعت های پایین نشان می دهد که پاسخ های کندی وجود دارد. وقتی سرعت بگیرید و از پدال شیفترهای فلزی پشت فرمان استفاده کنید شاهد بی میلی عجیب گیربکس به تعویض دنده خواهید بود و وقتی A۳۵ را تحت فشار بگذارید این وضعیت بدتر هم خواهد شد. حس می کنیم نرم افزار گیربکس نیازمند برخی بازنگری هاست.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

اما دامپرهای تطبیقی کنترل سواری AMG که به صورت سفارشی در دسترس هستند عملکرد خوبی را نشان می دهند. سواری خودرویی که از سیستم تعلیق استاندارد غیرفعال استفاده می کرد بد نبود و درحالی که کمی تکان در بدنه مشهود است اما دماغه خودرو تیز بوده و چسبندگی زیادی وجود دارد. در کل باید گفت کیفیت سواری خودرو کمی سفت است. CLA۳۵ تست شده که از دامپرهای سفارشی سود می برد در حالت کامفورت سواری کاراکتر پایدارتری به نمایش می گذاشت. این ویژگی برای سواری روزمره ارزشش را دارد اما خب جزوی از پکیجی گران بهاست.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

برخی پلاستیک های براق و چرم های مصنوعی بکار رفته در کابین حس لوکس بودن را تداعی نمی کنند اما در کل باید گفت کابین این خودرو حس مدرنی دارد. تنها مشکل کابین از نظر ما سیستم اطلاعات سرگرمی است. حتی در مدل سطح بالایی مثل A۳۵ دو صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مشهور مرسدس به صورت سفارشی در دسترس بوده و خودرو به صورت استاندارد از پشت آمپرهای دیجیتال ۷ اینچی استفاده می کند. این چیزی نیست که از خودرویی با این قیمت انتظار داشته باشیم.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

در روی کاغذ هم صندوق ۴۲۰ لیتری خودرو نسبت به مدل هاچبک بهتر بوده اما به یاد داشته باشید که حتی با وجود تا شدن صندلی ها نیز محفظه صندوق فضای باز شدن کوچکی دارد و این امر باعث کاهش مفید بودن صندوق خواهد شد.

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

پشت فرمان مرسدس-ای ام جی A35 سدان 2020

ما جدایی واضحی در شخصیت دو خودروی A۳۵ و A۴۵ یافتیم و شاید تمرکز کمتر مدل A۳۵ روی پرفورمنس باعث شود این خودرو گزینه مناسبی در حالت سدان باشد. این خودرو سرعت بالایی داشته و خیلی گران بها نیست اما نباید به آن به چشم یک AMG خاص راننده نگریست.

مشخصات مرسدس-ای ام جی A۳۵ ۴MATIC سدان

  • قیمت: ۳۸۶۱۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی بنزینی
  • قدرت/گشتاور: ۳۰۲ اسب بخار/۴۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۸ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب ها۲۰۲۰ AMG اسپرت بررسی فنی و تخصصی جدید سدان مرسدس A-class




همرسانی نوشتار: