تعهد حداقل ۳۰ ساله ب ام و به پیشرانه های درون سوز

  1. پنجشنبه ۱۹ دی ۹۸ ساعت ۰۸:۰۴ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
تعهد حداقل 30 ساله ب‌ام‌و به پیشرانه‌های درون‌سوز
به گزارش فرانگر

شاید ب ام و در حال کار روی خودروهای الکتریکی متنوعی باشد اما این به معنی رها کردن پیشرانه های درون سوز نخواهد بود. باواریایی ها به خوبی از فرایند زمان بر همه گیر شدن خودروهای الکتریکی-حداقل در چند سال آینده- آگاه هستند و به همین خاطر همچنان روی پیشرانه های درون سوز تمرکز خواهند داشت.

کلاوس فرولیش مدیر تحقیق و توسعه ب ام و در مصاحبه با اتوموتیونیوز اروپا به طرفداران پیشرانه های سنتی قوت قلب داده و گفته که این برند تا چند ده سال به تولید این نوع پیشرانه ها متعهد خواهد بود. او گفته پیشرانه های ۴ و ۶ سیلندر توربودیزل حداقل تا ۲۰ سال آینده تولید خواهند شد و پیشرانه های بنزینی نیز عمر حداقل ۳۰ ساله در آینده خواهند داشت.

البته این به معنی عدم وجود تغییرات بزرگ در پیشرانه های درون سوز ب ام و نیست زیرا قوانین آلایندگی سخت گیرانه تر باعث خواهد شد در آینده با نیروگاه ۱۲ سیلندر خداحافظی کنیم. این پیشرانه ۶.۶ لیتری توئین توربو که در سدان لوکس و فول سایز M۷۶۰i xDrive با قیمت ۱۵۷۷۰۰ دلار بکار رفته قدرت ۶۰۱ اسب بخاری دارد.

البته قیمت بالای این خودرو باعث محدود شدن بازار آن شده است و مدیر ب ام و می گوید تنها چند هزار نمونه از این پیشرانه در سال تولید می شود؛ بنابراین تولید پیشرانه ۱۲ سیلندر توجیه اقتصادی زیادی نداشته مخصوصاً اینکه به روزرسانی نیروگاه ۱۲ سیلندر ب ام و به معنی افزایش چند هزار یورویی هزینه ها می باشد. به هرحال این پیشرانه در آینده با محصولات ب ام و خداحافظی خواهد کرد.

خب صحبت از توجیه اقتصادی شد و باید گفت مدیر تحقیق و توسعه ب ام و به سخت بودن توجیه هزینه های تولید پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو نیز اشاره داشته زیرا پیشرانه های ۶ سیلندر الکتریکی شده قبلاً قدرت ۶۰۰ اسبی را تولید کرده اند و گشتاور زیادی برای “تخریب بسیاری از گیربکس ها” دارند.

bmw engine

اما فرولیش درباره پیشرانه های دیزلی نیز گفته که نمونه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری به همراه نیروگاه کواد توربوی بکار رفته در مدل های M۵۵۰d و M۵۰d بازنشسته خواهند شد. گفته می شود پیشرانه ۳ لیتری یاد شده اواخر سال جاری با بازار خداحافظی خواهد کرد و سدان و تورینگ M۵۵۰d اولین محصولاتی خواهند بود که روانه موزه می شوند. مدل های M۵۰d خانواده های X۵، X۶ و X۷ نیز چنین سرنوشتی خواهند داشت.

BMW 2-Series Coupe 1500cc 3-cylinder engine

مدیر ب ام و در همین مصاحبه درباره الکتریکی سازی و چگونگی به روزرسانی پلتفرم CLAR در سال ۲۰۲۱ و عرضه خودروهای پلاگین هیبریدی با برد ۱۲۰ کیلومتری سخن گفته است. این خودروها باک سوخت بزرگ تری خواهند داشت و بنابراین مالکان آن ها خواهند توانست مسافت بیشتری را طی کنند.

تعهد حداقل 30 ساله ب ام و به پیشرانه های درون سوز

او از i۴ جدید به عنوان سری ۳ الکتریکی نام برده و گفته که تولید آزمایشی خودروهای الکتریکی سلول سوختی نیز از اوایل دهه جاری میلادی و با شاسی بلندهای بزرگ X۶ و X۷ شروع خواهد شد.

برچسب هااخبار




همرسانی نوشتار: