نیسان ژاپن سال ۲۰۱۹ با ضعف در آمریکا پشت سر گذاشت و فروش ماه سپتامبر آن نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن حدود یک سوم کاهش داشته است. این خودروساز اعلام کرد فروش ماه دسامبر آن به ۴۳۹۳۹ دستگاه کاهش یافته که نشان از افت شدید ۲۹.۵ درصدی می باشد. خود برند نیسان کاهش فروش ۲۸.۴ درصدی در این ماه داشته و این میزان افت برای برند لوکس اینفینیتی ۳۷.۸ درصد گزارش شده است.
نیسان اصلاً سال خوبی را در آمریکا تجربه نکرد و کل فروش سال ۲۰۱۹ آن کاهش ۹.۹ درصدی داشت. برند نیسان کاهش فروش ۸.۷ درصدی و برند اینفینیتی نیز افت فروش ۲۱.۱ درصدی را تجربه کرده اند.
عملکرد نیسان آمریکا یک ماه پیش از دسامبر هم چنگی به دل نزده و افت ۱۵.۹ درصدی داشته است. تمامی خودروهای سواری برند نیسان در ماه دسامبر به جزو آرمادا و آلتیما با کاهش فروش روبرو بوده اند. آرمادا افزایش فروش ۳.۲ درصدی داشته و میزان فروش آن به ۲۹۶۷ دستگاه رسیده است. افزایش فروش ۱۲.۱ درصدی آلتیما نیز به معنی راه یافتن این خودرو به خانه ۱۹۱۳۲ نفر از آمریکایی ها بوده است.
نیسان آلتیما برای مدل سال ۲۰۱۹ خود کاملاً نونوار شده و با پیشرانه ۴ سیلندر توربویی که قابلیت کمپرس متغیر دارد عرضه شده است. این پیشرانه که جزو بهترین پیشرانه های سال نیز بوده در کراس اوور اینفینیتی QX۵۰ نیز نصب شده هرچند کمکی به افزایش فروش آن نکرده است.
اگرچه فروش آلتیما در دسامبر سال ۲۰۱۹ افزایش داشته اما فروش کل سال آن تغییر خاصی نسبت به سال پیش از آن نداشته و تنها ۳۷ دستگاه فروش بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۸ را تجربه کرده است.
مهم ترین دلیل افت فروش برند نیسان در سال پیش به سنترا با فروش ۲۸۴۲۸ دستگاهی و روگ با فروش ۶۱۶۶۳ دستگاهی مربوط می شود که هر دو افت محسوسی داشته اند.
کراس اوور کوچک نیسان کیکس نقطه روشن سبد محصولات این برند بوده و فروش آن حدود ۱۵۰ درصد افزایش یافته و به ۵۸۱۹۳ دستگاه رسیده است. نیسان در بحث سهام نیز جزو بدترین خودروسازان سال ۲۰۱۹ بوده و هر سهم این خودروساز در طول سال افت ۲۷.۷ درصدی داشته است. یکی از دلایل این عملکرد منفی جریان های مربوط به دستگیری کارلوس گوسن می باشد.
برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش اخبار