مزدا ۳ یکی از پرطرفدارترین محصولات این کمپانی تا به اینجای کار بوده و با توجه به بررسی های تخصصی صورت گرفته نیز جزو بهترین های کلاس خود است. با وجود زبان طراحی بازنگری شده و ظاهری جذاب، کابینی لوکس و… شاهد خودرویی عالی هستیم. البته کابین کمی برای افراد قدبلند تنگ بوده و صندلی های عقب نیز نسبت به متوسط کلاس کوچک تر هستند.
البته اهمیتی ندارد که مزدا ۳ جدید از نظر کارشناسان چقدر خوب است زیرا خریداران خودرو در آمریکا تصمیم نهایی را می گیرند و به نظر می رسد آن ها خیلی این خودرو را دوست نداشته اند.
مزدای آمریکای شمالی می گوید این خودرو سال پیش به خانه ی ۵۰۷۴۱ نفر راه یافته درحالی که فروش مزدا ۳ در سال ۲۰۱۸ برابر با ۶۴۶۳۸ دستگاه بوده است. این افت فروش به معنی کاهش ۲۱.۵ درصدی در بازه سال به سال است.
این افت فروش را می توان با علاقه خریداران به محصولات قدبلند توجیه کرد. همین موضوع خودش را در آمار فروش مزدا در سال ۲۰۱۹ نشان می دهد زیرا کراس اوور CX-۵ تنها خودروی این برند است که عملکرد فروش مثبتی داشته است.
فروش کل مزدا CX-۵ در سال پیش برابر با ۱۵۴۵۴۵ دستگاه بوده که بهتر از فروش ۱۵۰۶۶۲ دستگاهی سال ۲۰۱۸ می باشد. به این ترتیب این خودرو از رشد فروش ۲.۶ درصدی لذت برده است.
اما حتی افزایش فروش این کراس اوور کامپکت نیز کمکی به بهبود کلی اوضاع مزدا نمی کند چراکه خودروی CX-۳۰ نیز تنها ۸۹۹ دستگاه فروش داشته است. این خودروساز ژاپنی در کل تنها ۲۷۸۵۵۲ دستگاه خودرو در آمریکای شمالی به فروش رسانده که نسبت به فروش ۳۰۰۳۲۵ دستگاهی سال ۲۰۱۸ حاکی از افت فروش ۷.۲ درصدی است.
برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش اخبار