آخرین نمونه از داج وایپر در سال ۲۰۱۷ خط تولید را ترک نموده است اما اگر نگاهی به آمار فروش فیات-کرایسلر در سال ۲۰۱۹ بیندازید خواهید فهمید داج ۵ دستگاه وایپر صفرکیلومتر را به فروش رسانده است. این ۵ خودرو در حقیقت موجودی انبار داج بوده و تاکنون در نمایندگی ها خاک می خوردند.
وایپر یک خودروی اسپورت بود که هرگز به آمار فروش بالایی دست نیافت اما تأثیر زیادی روی جامعه خودرویی گذاشت. زمانی که کانسپت وایپر در سال ۱۹۸۹ رونمایی شد دنیا به نظاره این خودرو نشست. در واقع آنجا بود که یک خودروی اسپورت آمریکایی با قدرت زیاد و طراحی وحشی متولد گردید. وقتی هم وایپر چراغ سبز تولید را دریافت کرد همه شوکه شدند.
فروش این خودرو به بالای هزار دستگاه رسید و در سال ۲۰۰۳ آمار فروش ۲۱۰۰ دستگاهی را ثبت کرد. در سال ۲۰۰۸ و هم زمان با رکود اقتصادی چهارمین نسل وایپر معرفی شد. کاهش فروش باعث ناپدید شدن وایپر از نمایندگی ها شد ولی در سال ۲۰۱۳ بود وایپر دوباره با تجهیزات ایمنی زیاد همچون ترمزهای ضد قفل، پایداری کنترل الکترونیکی و کنترل کشش عرضه شد. البته فروش خودرو هرگز بالا نرفت و تا سال ۲۰۱۷ که وقت خداحافظی وایپر فرا رسیده بود به حدود ۶۰۰ دستگاه در سال محدود ماند. در آخرین سال عرضه هم ۵۸۵ دستگاه وایپر فروخته شد.
جالب آنکه وایپر در سال ۲۰۱۸ به تعداد ۱۹ دستگاه به فروش رفته بود. خبرهای متناقضی درباره علت قطع تولید وایپر به گوش رسیده بود که از جمله آن ها می توان به کاهش فروش و یا عدم توانایی این شرکت در استفاده از کیسه های هوای پرده ای اشاره کرد.
یکی دیگر از عجایب سال ۲۰۱۹ فروش سه دستگاه LFA صفرکیلومتر توسط لکسس بوده است. این در حالی است که سال ۲۰۱۸ نیز خبر فروش دو دستگاه از سوپرکار دوست داشتنی منتشر شده بود. این عملکرد برای خودرویی که تولیدش در سال ۲۰۱۲ متوقف شده است چندان بد به نظر نمی رسد.
اگر به دنبال خرید LFA صفرکیلومتر باشید احتمالاً در برخی نمایندگی های لکسس بتوانید آن را پیدا کنید. این خودروساز در سال ۲۰۱۷ نیز سه دستگاه از این خودرو را فروخته بود. احتمالاً ۴ دستگاه LFA به صورت صفرکیلومتر در موجودی انبار این خودروساز باقی مانده است.
تولید LFA در سال ۲۰۱۰ شروع شد و تا سال ۲۰۱۲ تعداد ۵۰۰ دستگاه از آن تولید شد. از این میان ۵۰ دستگاه به پکیج نوربرگ رینگ مجهز بودند و قدرت آن ها ۱۰ اسب بخار بیشتر شده بود. همچنین گیربکس بازنگری شده و قطعات فیبر کربنی بیشتری در بدنه به چشم می خورد. نسخه استاندارد این خودرو از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۴.۸ لیتری با قدرت ۵۵۳ اسب بخار سود می برد و ردلاین ۹۰۰۰ داشت. در بدنه و مونوکوک هم از فیبر کربن زیادی استفاده شده بود.
لکسس هم اکنون در مراحل اولیه فکر به یک سوپرکار جدید می باشد. تا این لحظه هنوز چراغ سبز تولید چنین خودرویی صادر نشده و حتی اگر چنین کاری صورت بگیرد انتظار نداریم به این زودی ها آن را ببینیم.
مشتریانی که به دنبال یک لکسس پرفورمنس هستند باید کمی صبر کنند زیرا این کمپانی یک پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربو را در خودروی مسابقه ای LC معرفی خواهد کرد و شاید این نیروگاه در مدل احتمالی LC F نصب گردد.
برچسب ها۲۰۱۹ آمار فروش اخبار داج وایپر