چرا مزدا MX-۳۰ از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

  1. جمعه ۱۳ دی ۹۸ ساعت ۱۶:۰۲ (۴ سال،۳ ماه قبل)
چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!
به گزارش فرانگر

وقتی بحث باتری خودروهای الکتریکی شود استفاده از نمونه های بزرگ تر بهتر خواهد بود؛ اما وقتی مزدا اولین خودروی الکتریکی خود را معرفی کرد شاهد نصب باتری لیتیوم-یونی ۳۵.۵ کیلووات ساعتی در آن بودیم که بسیار کوچک تر از باتری های بکار رفته در محصولات رقبا می باشد. البته ژاپنی ها خودشان این را خواسته اند.

مدیر تحقیق و توسعه مزدای اروپا در مصاحبه با اتوموتیونیوز گفته که این خودروساز ژاپنی بجای اینکه به دنبال ارائه شعاع حرکتی فوق العاده زیاد باشد کاهش آلایندگی کلی مزدا MX-۳۰ را اولویت خود دانسته است. موضوع مهم تر هم طول عمر بیشتر باتری این خودرو می باشد.

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

مدیر مزدا می گوید این برند فاکتورهای مربوط به انرژی موردنیاز تولید، شارژ و نهایتاً تعویض باتری MX-۳۰ را در نظر داشته و به این نتیجه رسیده که باتری ۳۵.۵ کیلووات ساعتی هیچ تأثیر زیست محیطی بیشتری در مقایسه با یک دستگاه مزدا ۳ دیزلی نخواهد داشت.

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

ظرفیت باتری مزدا MX-۳۰ تقریباً یک سوم ظرفیت باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی تسلا مدل S بوده و در مقایسه با باتری ۶۰ کیلووات ساعتی شورولت بولت، باتری ۶۲ کیلووات ساعتی نیسان لیف فول و باتری ۶۴ کیلووات ساعتی هیوندای کنا، کیا سول و نیرو نیز ظرفیت بسیار کمتری دارد.

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

حتی ظرفیت باتری ۴۲.۲ کیلووات ساعتی ب ام و i۳ نیز از باتری مزدا MX-۳۰ بیشتر است. تنها خودروهایی که باتری کوچک تری در مقایسه با مزدا دارند عبارت اند از فیات ۵۰۰e (باتری ۲۴ کیلووات ساعتی)، هوندا کلاریتی (باتری ۲۵.۵ کیلووات ساعتی) و هیوندای آیونیک (باتری ۲۸ کیلووات ساعتی).

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

چرا مزدا MX-30 از باتری بسیار کوچکی استفاده کرده است؟!

به همین خاطر شعاع حرکتی مزدا MX-۳۰ تنها ۲۰۰ کیلومتر بوده و این در شرایط آزمایشگاهی به دست آمده و قطعاً در شرایط واقعی کمتر هم خواهد بود؛ اما مزدا می گوید مشتریان اروپایی با کراس اوور الکتریکی خود تنها حدود ۵۰ کیلومتر را در روز طی خواهند کرد. البته اگر مزدا به دنبال فروش این خودرو در آمریکا باشد باید از باتری بزرگ تر یا افزایش دهنده برد مثل پیشرانه ای روتاری استفاده کند.

برچسب هااخبار الکتریکی جدید




همرسانی نوشتار: