خداحافظی با پیشرانهٔ دیزلی چهار توربوی ب ام و در سال ۲۰۲۰

  1. دوشنبه ۹ دی ۹۸ ساعت ۱۰:۰۲ (۱۰ ماه قبل)
خداحافظی با پیشرانهٔ دیزلی چهار توربوی ب‌ام‌و در سال 2020
به گزارش فرانگر

ب ام و در اروپا برای کسانی که ولع گشتاور دارند، نسخه هایی از مدل های X۵، X۶، X۷، سری ۵ و سری ۷ را با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری دیزلی چهار توربو عرضه می کند. حال اما گزارش جدیدی می گوید این شرکت آلمانی قصد دارد در سال ۲۰۲۰ این پیشرانهٔ قدرتمند را کنار بگذارد. البته این خبر چندان عجیب نیست زیرا گزارشات قبلی حاکی از آن بودند که به عقیدهٔ ب ام و، این موتور برای ادامهٔ تولید بسیار پیچیده و هزینه بر است. گفته می شود این شرکت قصد دارد به تولید موتور دیزلی چهار توربوی خود در تابستان سال ۲۰۲۰ پایان دهد.

این پیشرانهٔ دیزلی چهار توربو از خانوادهٔ موتورهای B۵۷D۳۰ ب ام و است که در نسخه های تک توربو و دو توربو هم ارائه می شود. این موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی چهار توربو که برای مدل سال ۲۰۱۶ معرفی شد، خروجی چشمگیری برابر با ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیروگاه توانمند با گشتاور فراوان خود قادر است محصولات بزرگ ب ام و را با سهولت جابجا کند. به عنوان مثال، این پیشرانه کراس اوور بزرگ X۷ را ظرف ۵.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رساند درحالی که سدان M۵۵۰d این کار را ظرف تنها ۴.۴ ثانیه انجام می دهد.

خداحافظی با پیشرانهٔ دیزلی چهار توربوی ب ام و در سال 2020

ظاهراً مدل های M۵۵۰d و ۷۵۰d اولین خودروهایی خواهند بود که با این موتور خداحافظی می کنند درحالی که بعداً این موتور از زیر کاپوت مدل های X۵ M۵۰d، X۶ M۵۰d و X۷ M۵۰d هم خارج خواهد شد؛ اما علاوه بر این مدل ها، آلپینا هم از نسخه ای از این پیشرانهٔ چهار توربو در مدل های XD۳ و XD۴ خود استفاده می کند اما فعلاً حرفی در مورد این مدل ها زده نشده و مشخص نیست پس از خاتمهٔ تولید این موتور تکلیف محصولات آلپینا چه خواهد بود. در کوتاه مدت ب ام و جایگزین مستقیمی برای این موتور دیزلی چهار توربو ندارد اما نسخه های دیگر آن همچنان ارائه خواهد شد. همچنین اگر این شرکت بخواهد نسخه های ضعیف تر این موتور را تقویت کند می تواند در آینده از نیروی کمکی هیبریدی در نسخهٔ توئین توربوی آن استفاده کند.

برچسب هااخبار دیزلی




همرسانی نوشتار: