تجربه رانندگی با دی اس ۷ کراس بک E-Tense

  1. یکشنبه ۸ دی ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۴ سال،۱۱ ماه قبل)
تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس‌بک E-Tense
به گزارش فرانگر

این دی اس ۷ کراس بک E-Tense جدید است. یک شاسی بلند پلاگین هیبریدی که جدیدترین قدم فرانسوی ها به سمت خودروهای الکتریکی شده محسوب می شود. هر خودروی جدیدی که توسط این برند از سال ۲۰۲۵ به بعد عرضه می شود یا تمام الکتریکی خواهد بود یا پلاگین هیبریدی با حداقل برد الکتریکی ۵۰ کیلومتری.

دی اس ۷ کراس بک در دسته دوم قرار می گیرد و از جمله رقبای آن می توان به ب ام و X۳ xDrive۳۰e و آئودی Q۵ TFSle اشاره کرد. این خودرو از نظر قیمتی هم دقیقاً با دو مدل یاد شده رقیب است. بهای این خودرو بین ۴۷۷۲۵ تا ۵۶۰۷۵ پوند بوده و بنابراین از این نظر با محصولات تثبیت شده ی آلمانی رقابتی شانه به شانه دارد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

سیستم هیبریدی این خودرو نه تنها برای دی اس برجسته و چشمگیر بوده بلکه برای کل گروه پژو-سیتروئن یک تکنولوژی خاص محسوب می شود. اگرچه دی اس برای اولین بار از این سیستم برخوردار شده اما به زودی پژو، سیتروئن و اوپل نیز از آن در محصولات خود استفاده خواهند کرد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

دی اس از این قوای محرکه به عنوان هیبرید پرفورمنس نام می برد. موضوع عجیب اینکه دی اس در اعلام پرفورمنس این خودرو به زمان طی مسافت صفر تا ۱۰۰۰ متر در ۲۵.۹ ثانیه بسنده کرده است. سیستم هیبریدی این خودرو از یک جفت پیشرانه الکتریکی به همراه باتری ۱۳.۲ کیلووات ساعتی استفاده می کند. نتیجه هم ایجاد شعاع حرکتی ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی است. البته در این حالت حداکثر سرعت خودرو تنها ۱۳۳ کیلومتر در ساعت خواهد بود. شارژ باتری با استفاده از شارژ ۷ کیلوواتی در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه صورت می گیرد اما اگر از شارژر خانگی استفاده کنید زمان شارژ به ۸ ساعت افزایش خواهد یافت.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

هر یک از پیشرانه های الکتریکی قدرت ۱۰۸ اسبی داشته بنابراین پرفورمنس خودرو در حد نمونه های درون سوز می باشد. موضوع مهم اینکه نسخه E-Tense سواری نرم تر و آرام تری در مقایسه با سایر مدل ها دارد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

استفاده از حالت های هیبریدی و اسپورت باعث می شود پیشرانه درون سوز هم وارد مدار شود. پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی قدرت ۲۰۰ اسب بخاری داشته و قدرت کل خودرو برابر با ۲۹۶ اسب بخار و گشتاور آن نیز ۴۵۰ نیوتون متر است. در واقع قدرت این خودرو در حد و اندازه های کوپرا آتکا بوده اما گشتاورش ۵۰ نیوتون متر بیشتر است.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

بنابراین همان گونه که انتظار دارید، ترکیب قدرت پیشرانه های بنزینی و الکتریکی باعث شده دی اس ۷ کراس بک E-Tense در خط مستقیم سرزنده تر از نسخه های بنزینی یا دیزلی باشد. این خودرو همچنان از گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک استفاده می کند اما این گیربکس می توانست پاسخ های بهتر و سریع تری داشته باشد. ولی خب پیشرانه های الکتریکی تا حدی این تأخیرها را جبران می کنند.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

همانند دیگر اعضای این خانواده، سواری دی اس ۷ پلاگین هیبریدی چندان چشمگیر نیست. این خودرو هرگز قرار نبوده اسپورت باشد و بنابراین فاقد تیزی ب ام و X۳ یا جگوار اف پیس می باشد. موضوع نگران کننده درباره این خودرو سواری آن است که به اندازه گفته های دی اس خیلی نرم نمی باشد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

جدای از وجود سه حالت متمایز رانندگی یک حالت چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. با وجود شارژ کافی در باتری، این خودرو می تواند با آرامش و سکوت کامل به آفرود برود. پیشرانه بنزینی نیز فقط در مواردی که گشتاور زیادی نیاز است وارد بازی می شود. کشش خودرو با وجود لاستیک های ساده محدود بوده اما خب غیر از آن همان تجربه رانندگی بدون آلایندگی و آرام وجود دارد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

به غیر از این موارد، E-Tense مشابه نسخه های درون سوز است. تنها نشانه ی هیبریدی بودن این خودرو به غیر از رنگ بدنه صدفی، برخی نشان ها و درگاه شارژ مخصوص باتری است. داخل کابین نیز ترکیبی از تریم های زیبا شامل چرم و آلکانترا وجود دارد. البته برخی بخش ها هم از پلاستیک سفت و خراش پذیر پوشیده شده است.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

ولی وقتی نمونه های فول تر را انتخاب کنید شاهد تکنولوژی های مدرنی خواهید بود. برای مثال دوربین دید در شب وجود دارد که می تواند تصاویر را در پشت آمپرهای دیجیتالی نشان دهد و عابران پیاده و موتورسواران را از صدها متر دورتر به نمایش بگذارد. چراغ های LED نیز به صورت استاندارد در تمامی تریم ها وجود داشته و با چرخاندن فرمان می چرخند. یک صفحه لمسی بزرگ با ظاهری زیبا در داشبورد جا خوش کرده است.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

این خودرو با سه تریم عرضه می شود. مدل پایه از نوع پرفورمنس لاین است که دارای رینگ های ۱۹ اینچی، تریم آلکانترا و… می باشد. مدل پرستیژ یک پله بالاتر قرار داشته و از صندلی های چرمی، برقی و ماساژوردار، حسگرهای پارک جلو دوربین دنده عقب و ورود بدون کلید سود می برد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

مدل فول هم اولترا پرستیژ نام دارد که از سانروف پانورامیک، سیستم صوتی ارتقا یافته، درب پشتی ریموتی و عملکرد نیمه خودران برخوردار است.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

اما همه ی این موارد با قیمت گزافی همراه شده اند. همان گونه که گفته شد قیمت پایه این خودرو برابر با ۴۷۷۲۵ پوند است اما اگر بخواهید این خودرو را به مدت ۴ سال لیزینگ کنید باید پیش پرداخت ۶۲۸۴ پوندی و اقساط ماهانه ۵۹۹ پوندی را بپردازید. این در حالی است که آئودی Q۵ TFSIe پیش پرداخت کمتر ۴۷۰۰ پوندی داشته و البته افت قیمت آن بسیار کمتر است.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

دی اس ۷ مصرف سوخت کمتر از ۲ لیتری داشته اما خب مصرف سوخت خودرو به سبک رانندگی راننده بستگی خواهد داشت.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

بر پایه نوع سواری ارائه شده، نسخه پلاگین هیبریدی دی اس ۷ کراس بک بهترین مدل آن محسوب می شود. این قوای محرکه نرم و آرام و کم هزینه بوده و یک پله بالاتر از نمونه های بنزینی و دیزلی قرار دارد. البته قیمت خودرو را به سختی می توان توجیه کرد. اگر واقعاً از خودروهای آلمانی خسته شده اید این دی اس ارزش نگاه کردن را خواهد داشت اما در غیر این صورت نمی توان آن را از نظر تجربه سواری یا تکنولوژی سیستم اطلاعات سرگرمی به رقبا ترجیح داد.

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

تجربه رانندگی با دی اس 7 کراس بک E-Tense

مشخصات دی اس ۷ کراس بک E-Tense اولترا پرستیژ

  • قیمت: ۵۶۰۷۵ پوند
  • پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری بنزینی هیبریدی
  • قدرت/گشتاور: ۲۹۶ اسب بخار/۴۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۵.۹ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۴۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: کمتر از ۲ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع autoexpress

برچسب هاDS بررسی فنی و تخصصی جدید کراس اوور لوکس هیبریدی




همرسانی نوشتار: