نسل بعدی داج دورانگو شاید ساختار یونی بادی خود که در سال ۲۰۱۰ و هم زمان با تولید نسل فعلی را به دست آورده بود از دست داده و به خودرویی با ساختار سنتی بدنه روی فریم تبدیل شود. دو نسل اول دورانگو شاسی بلندهایی واقعی بودند و از ساختار بدنه روی فریم داج داکوتا استفاده می کردند.
بنا به گفته برخی منابع خبری، چهارمین نسل داج دورانگو به همراه نسل جدید جیپ واگونیر در تأسیسات وارن تراک فیات-کرایسلر تولید خواهد شد. هنوز مشخص نیست که دورانگوی جدید با ساختار بدنه روی فریم چه زمانی معرفی خواهد شد هرچند این خودروساز اعلام کرده جیپ واگونیر که از نظر فنی مشابه دورانگوی جدید خواهد بود از سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ وارد خط تولید می شود.
تأسیسات وارن تراک فیات-کرایسلر به خاطر تولید نسل بعدی جیپ واگونیر، گرند واگونیر، گرند چروکی و همچنین داج دورانگو تغییرات زیادی را تجربه خواهد کرد.
اما برخلاف داج دورانگو و جیپ واگونیر، گرند چروکی همچنان از ساختار یونی بادی استفاده خواهد کرد. احتمالاً در این خودرو همان پلتفرم جیورجیوی آلفارومئو که در جیولیا و استلویو بکار رفته دیده خواهد شد. این پلتفرم برای قرارگیری طولی قوای محرکه طراحی شده و وزن پایینی داشته و مشخصات سواری و هندلینگ بسیار خوبی را ایجاد می کند.حتی پیش از معرفی نسل بعدی داج دورانگو، احتمال معرفی نسخه هیبریدی نسل فعلی در سال ۲۰۲۰ وجود دارد. ظاهراً چنین خودرویی با امضای قرارداد جدید فیات-کرایسلر با اتحادیه کارگران خودروی آمریکا ساخته خواهد شد و سیستم آلترناتور-استارتر ۴۸ ولت مشابه با رم ۱۵۰۰ eTorque در آن بکار خواهد رفت.
البته ممکن است این اخبار با اغراق منتشر شده باشند زیرا هنوز شایعات زیادی وجود داشته و خودروسازان نیز معمولاً برنامه های خود را تغییر داده یا لغو می کنند. چند سال پیش بود که مارکیونه ی فقید بازگشت نام گرند واگونیر را اعلام کرد اما از آن زمان تاکنون شاهد تعویق چندباره تولید این خودرو بوده ایم.
برچسب هااخبار شاسی بلند