تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

  1. جمعه ۶ دی ۹۸ ساعت ۱۸:۰۲ (۴ سال،۳ ماه قبل)
تجربه لذت‌بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت
به گزارش فرانگر

شاید تعجب کنید برای خودروسازی با چنین سطح از مهندسی، تولید رقیب مستقیم برای تسلا مدل S این قدر طول کشیده است. تسلا ثابت کرده در کلاس سدان های الکتریکی خودروسازی بسیار قابل احترام بوده ولی هم اینک مرسدس با آن سابقه درخشان خود وارد گود شده تا به همگان نشان دهد که چه توانایی هایی دارد.

ویژن EQS ستاره بی چون وچرای این خودروساز آلمانی در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹ بوده و پیش از آنکه نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود فرصت نگاهی نزدیک به آن و نشستن پشت فرمانش به دست اندرکاران مجله اتو اکسپرس دست داده است.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

با طول قابل توجه ۵.۳ متری و طراحی فوق العاده خاص، EQS ابهتی بسیار جذاب داشته و این امر خود را در نمایشگاه فرانکفورت به خوبی نشان داده است. مرسدس توجه ویژه ای به سیستم های نورپردازی این خودرو کرده است. چراغ های جلو دارای لنزهای چرخشی و سیستم هالوگرافیک هستند. جلوپنجره نیز پانلی مشکی است که از ۱۸۸ LED سود برده و بجای نصب لامپ های عقب سنتی، تیم طراحی مرسدس ۲۲۹ ستاره قرمز را در بدنه نصب کرده تا به عنوان چراغ های ترمز و عقب ایفای نقش کنند.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

اما وقتی برای اولین بار درب های بزرگ خودرو را باز کرده و اجازه نشستن روی صندلی راننده را پیدا کردیم، حس و حالمان کاملاً تغییر کرد. گوردون واگنر مدیر طراحی مرسدس ایده ی “خلوص” را به مراحل بالایی رسانده و کابین این خودروی مفهومی فاقد هرگونه پشت آمپر، صفحه نمایش و کنترل ها می باشد.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

همه ی این ها در یک صفحه نمایش بزرگ مرکزی خلاصه شده و با آن می توان به عملکردهای خودرو دسترسی پیدا کرد. همچنین چرم مصنوعی بکار رفته در این خودرو از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده اند.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

مرسدس به این نکته تأکید کرده که ساخت یک سدان الکتریکی کار آسانی نیست چه رسد به اینکه بخواهید سدانی الکتریکی و لوکس بسازید؛ اما EQS این اشرافیت را به خوبی نشان می دهد.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

به ما گفته شد که نسخه تولیدی نهایی شباهت زیادی به این کانسپت خواهد داشت بنابراین طراحی آن کاملاً در برابر تسلا دست برتر را داشته و پرفورمنس آن نیز این گونه نشان می دهد. زیر پوست این خودرو دو پیشرانه الکتریکی با قدرت ترکیبی ۴۸۰ اسب بخاری و گشتاور بیش از ۷۰۰ نیوتون متری قرار گرفته که باعث ایجاد شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت کمتر از ۵ ثانیه ای می شود.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

باتری خودرو که در کف کاملاً مسطح آن قرار گرفته ظرفیت فراتر از ۱۰۰ کیلووات ساعتی خواهد داشت و برد بیش از ۶۴۰ کیلومتری را به این خودرو اعطا خواهد نمود.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

البته همه این ها در تئوری مطرح شده اند. خودروی واقعی که در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش درآمد یک محصول گران قیمت و تک دستگاهی بوده است. این خودرو توسط دستان هنرمند مهندسان مرسدس ساخته شده و از یک پیشرانه و باتری کوچک تری استفاده کرده است بنابراین سرعت چندانی نداشته و برای عبور از مسیرهای گوناگون باید مراقب رینگ های ۲۴ اینچی آن بود.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

اما هنوز هم تجربه رانندگی فوق العاده ای با EQS خواهید داشت. پیشرانه الکتریکی خودرو فوق العاده ظریف بوده و کابین نیز فضای بسیار خاصی ارائه کرده است.

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت

تجربه لذت بخش سواری با مرسدس ویژن EQS کانسپت


مرسدس یک بار دیگر دیر وارد مهمانی شده ولی این بار با یک سدان الکتریکی و لوکس به میان میدان آمده است. این خودرو ارزش منتظر ماندن را دارد. EQS از صفر مهندسی شده بنابراین تمامی مزیت های یک خودرو از نظر فضا، طراحی و تکنولوژی را دارد.

منبع: autoexpress

{دانلود ویدئو]




همرسانی نوشتار: