ای سی اشنیتزر که سازنده برخی از بهترین محصولات تیون شده ب ام و است جزو اولین کمپانی هایی می باشد که دست روی جدیدترین نسل سری ۳ تورینگ گذاشته است. آن ها کار خود را با نصب کیت بدنه ی آئرودینامیکی و نسبتاً ملایمی روی این استیشن اسپورت آلمانی شروع کرده اند. این کیت شامل قطعات متنوعی همچون اسپلیتر جلو، رکاب های جانبی، اسپویلر و… می باشد. تمامی این قطعات باعث شده اند سری ۳ تورینگ ابهت دو چندانی به دست آورد و درعین حال همان ظاهر اصیل خود را نیز حفظ نماید.
ای سی اشنیتزر به منظور هماهنگی ظاهری بیشتر اقدام به عرضه رینگ های ۱۹ و ۲۰ اینچی نیز کرده است. از دیگر لوازم جانبی این خودرو می توان به پدال شیفترها، استراحت گاه پا، پدال ها و حتی نگهدارنده کلید همگی از جنس آلومینیوم اشاره کرد. فویل محافظ عقب نیز با هزینه ی بیشتر در دسترس بوده و نشان های ای سی اشنیتزر روی بدنه نیز نشان می دهد این یک سری ۳ تورینگ عادی نیست.
واضح است که تغییرات این خودرو تنها به ظاهر آن خلاصه نشده است. این خودرو را چندین بهبود فنی نیز عرضه شده و برای مثال سیستم تعلیق اسپورت خودرو ۲۵ میلی متر کاهش ارتفاع را تجربه کرده و سیستم اگزوز با چهار خروجی نیز باعث می شود برخی افراد فکر کنند با یک M۳ تورینگ روبرو هستند درحالی که این گونه نیست.
هیچ تیونینگی بدون دست بردن در زیر کاپوت کامل نخواهد بود و به همین خاطر ای سی اشنیتزر اقدام به بهبود مشخصات پیشرانه ی این خودرو کرده است. مدل ۳۳۰d که قدرت و گشتاور ۲۶۵ اسبی و ۵۸۰ نیوتون متری در حالت استاندارد دارد هم اکنون با خروجی ۳۱۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری در دسترس می باشد. این تیونر همچنین روی کیت های قدرت برای مدل های ۳۲۰i، ۳۳۰i و نسخه پرچم دار M۳۴۰i xDrive با قدرت استاندارد ۳۷۴ اسبی کار کرده است.
افرادی که با پروژه های قبلی ای سی اشنیتزر آشنا نیستند بهتر است بدانند این تیونر اقدام به معرفی سری 1 مجهز به پیشرانه تری توربوی متعلق به مدل M550d نیز کرده است. آن ها همچنین یک ب ام و M235i با پیشرانه M4 و M5 کامپتیشن با قدرت حدود 700 اسب بخاری را تولید کرده اند. همین سوپر سدان توانسته یک دور نوربرگ رینگ را در زمان 7 دقیقه و 29 ثانیه طی کند.