پس از رونمایی از پیکاپ الکتریکی سایبرتراک، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا توئیت هایی با اعداد ۲۰۰ هزار و ۲۵۰ هزار منتشر کرد که به تعداد پیش سفارش های این خودرو اشاره داشت.
به نظر می رسد ب ام و از همین روش توئیت کردن ماسک استفاده کرده و توئیت های پشت سرهم با اعداد را منتشر ساخته است. این کمپانی از هجدهم دسامبر عدد ۴۹۹۸۲۰ را توئیت کرده و پس از آن نیز توئیت هایی با اعداد ۴۹۹۸۲۱، ۴۹۹۸۲۲، ۴۹۹۸۲۳ و… منتشر کرده است.
سرانجام شمارش ب ام و اوایل روز بعد متوقف شده و در عدد ۵۰۰ هزار باقی مانده است. در همین زمان گروه ب ام و تائید کرده پانصد هزارمین خودروی الکتریکی شده ی خود را به فروش رسانده و گفته که هر چهار دقیقه یک خودرو از این دست را به فروش می رساند.
پانصد هزارمین خودروی الکتریکی شده ب ام و یک ۳۳۰e است که به مالک خود در موزه ب ام و در مونیخ آلمان تحویل داده شده است. از آنجایی که ب ام و این خودرو را یک رکورد مهم در تاریخ خود می داند بنابراین یکی از مدیران ارشد کمپانی شخصاً کلید آن را به مالک تحویل داده است.
اگرچه رسیدن به رکورد فروش ۵۰۰ هزار دستگاهی قابل توجه است اما اولیور زیپس مدیرعامل ب ام و می گوید:
ما با سرعت قابل توجهی به پیش می رویم. هدف ما رسیدن به رکورد فروش یک میلیون خودروی الکتریکی شده تا دو سال آتی است.
ب ام و برای رسیدن به این هدف در سال آینده خودروی iX۳ را عرضه کرده و پس از آن نیز مدل های iNEXT و i۴ در سال ۲۰۲۱ معرفی خواهند شد.
البته برنامه های الکتریکی ب ام و با مدل i۳ شروع شده و باواریایی ها آن را یک نماد می دانند. این شرکت تائید کرده تا سال ۲۰۲۴ خودروهای بیشتری را تولید خواهد کرد.
گروه ب ام و هم اکنون ۱۲ خودروی الکتریکی شده را تولید کرده و در آینده بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. بدون هرگونه تعجبی، این برند انتظار دارد محصولات الکتریکی شده محبوب تر شده و یک چهارم فروش ب ام و در اروپا را تا سال ۲۰۲۱ تشکیل دهند. این رقم تا سال ۲۰۲۵ به یک سوم و تا سال ۲۰۳۰ به یک دوم افزایش خواهد یافت.