قطعاً لامبورگینی خودروسازی با تیراژ تولید بالا نیست. این برند ویژه می خواهد در سال جاری میلادی حدود ۸۲۰۰ دستگاه خودرو به فروش برساند که یک رکورد فروش دیگر برای این برند از سال ۲۰۱۰ تاکنون خواهد بود. البته لامبورگینی برنامه ای برای حرکت هرچه سریع تر در جاده ی فروش ندارد. خبر منتشر شده توسط اتوموتیونیوز نشان می دهد این خودروساز ایتالیایی به دنبال حفظ فروش فعلی خود است.
قطعاً رشد فروش اخیر لامبورگینی باعث افزایش درآمدهای آن شده و سبد محصولاتش نیز با معرفی اوروس گسترش یافته است. بجای ادامه ی این رشد فروش، برنامه کوتاه مدت لامبورگینی حفظ سطح فروش فعلی خواهد بود.
دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی گفته است:
ما به دنبال رسیدن به فروش حدود ۸۵۰۰ دستگاهی در سال ۲۰۲۰ هستیم و پس از آن برای مدتی مشخص این روند را حفظ خواهیم کرد. انتظار می رود کلاس سوپرکارها در سال رشد حدود ۳ درصدی داشته باشد و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم اوروس برای همیشه رشد فروش داشته باشد؛ بنابراین چهارمین خودروی ما باید فروش ۱۰ هزار دستگاهی را برای لامبورگینی به ارمغان بیاورد. این خودرو تا سال ۲۰۲۵ از راه نخواهد رسید.
انتظار می رود چهارمین محصول لامبورگینی یک GT کاملاً جدید با آرایش ۲+۲ باشد. ظاهراً پیشرانه خودرو در جلو قرار گرفته و نیرو را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد اما نسخه ای هیبریدی خواهد داشت. احتمال تولید یک خودروی تمام الکتریکی نیز وجود دارد اما دومنیکالی می گوید این پروژه کمی طول می کشد زیرا این برند فعلاً در حال ارزیابی پلتفرم های گروه فولکس واگن می باشد.
در همین اثنا اوروس پرفروش ترین خودروی لامبورگینی در سال جاری بوده است. یک لیست انتظار ۹ ماهه برای خرید این خودرو وجود داشته و لامبورگینی هم از این وضعیت راضی است. همین امر باعث خاص شدن محصولات لامبورگینی نیز شده زیرا مدیرعامل شرکت می گوید برخی خریداران حاضر هستند قیمت بیشتری برای اوروس های کارکرده پرداخت کنند تا هرچه سریع تر پشت فرمان این خودرو بنشینند.
رسیدن به فروش ۸۵۰۰ دستگاهی در سال ۲۰۲۰ یک رکورد دیگر برای لامبورگینی خواهد بود. این شرکت از آن به بعد خاص بودن محصولات خود را دنبال خواهد کرد اما اگر تقاضا زیاد باشد احتمالاً رکورد فروش دیگری را شاهد خواهیم بود. به هر حال نمی توان به سود بیشتر نه گفت!