دایملر و ب ام و اعلام کردند از جوینت ونچر Share Now و Car۲Go بازار آمریکای شمالی خارج خواهند شد. به این ترتیب آن ها از ۲۹ دسامبر دفاتر خود در مونترال، نیویورک، سیاتل، واشنگتن و ونکوور را تعطیل خواهند کرد.
این دو خودروساز آلمانی با اشاره به چشم انداز حمل ونقل جهانی گفته اند که از تجارت اشتراک خودرویی آمریکای شمالی خارج خواهند شد. یکی دیگر از دلایل این تصمیم هزینه های مربوط به این تجارت در آمریکا اعلام شده است.
شرکت های Share Now و Car۲Go همچنین فعالیت های خود در سه شهر اروپایی فلورانس، لندن و بروکسل را نیز به حالت تعلیق درخواهند آورد. این شرکت ها در عوض روی حضور قوی تر در دیگر شهرهای اروپایی تمرکز خواهند کرد. آن ها معتقدند شهرهای اروپایی پتانسیل های بهتری برای رشد سودده و خلاقیت های حمل ونقل دارند.
دایملر در سال ۲۰۱۸ توانست ۲۵ درصد از سهام باقی مانده Europcar در شرکت Car۲Go را خریداری کند. دایملر و ب ام و سال پیش دو شرکت Car۲Go و DriveNow را به همراه سرویس های کرایه آنلاین، پارک و شارژ ادغام کردند.
سرویس های اشتراک خودرویی دایملر و ب ام و به خریداران اجازه می دهند که در عرض یک دقیقه خودرو را اجاره نموده و آن ها را در خیابان یا پارکینگ هایی بدون شارژ پارک کنند. البته رقابت فشرده ای بین این شرکت ها با کمپانی های دیگری همچون اوبر، لیفت و… وجود دارد.
اکتبر سال پیش بود که کمپانی های اشتراک خودرویی فعالیت خود در دنور، آستین، تگزاس، پورتلند، اورگان و کالگری را متوقف کردند. آن ها همچنین اعلام کردند دیگر در شیکاگو حضور نخواهند داشت.
این حرکت جدیدترین نشانه از چالش های پیش روی کمپانی های حمل ونقل بوده است. اولیور زیپس مدیرعامل ب ام و ماه پیش گفته بود:
مدل های تجاری مختل کننده ای وجود دارد که بجای مالکیت خودرو روی استفاده از آن تکیه دارد؛ اما آن ها روی بخش های بسیار خاصی با جمعیت بسیار زیاد تمرکز کرده اند تا از میزان استفاده بالا مطمئن شوند.