یک سال پس از معرفی نسل جدید در نمایشگاه لس آنجلس ۲۰۱۸، پورشه تولید نسل قبلی ۹۱۱ با کد ۹۹۱ را متوقف کرد.
آخرین نمونه ی نسل پیشین این خودرو یک دستگاه ۹۱۱ اسپیدستر است که خط تولید را ترک نموده و پایان عصر خودرویی با تولید ۲۳۳۵۴۰ دستگاهی را اعلام نموده است.
میشائیل استینر مدیر تحقیق و توسعه پورشه می گوید:
نسل ۹۹۱ استانداردهای جدیدی از نظر پرفورمنس، قابلیت های سواری و راندمان وضع کرد. این خودرو باعث شد من مغرور و البته کمی ناراحت باشم زیرا که این خودرو بازنشسته شده است. خود من می توانم بگویم که ۹۹۱ لذت بسیاری زیادی را ایجاد کرد.
این نسل از ۹۱۱ که در سال ۲۰۱۱ و با استفاده از بدنه ای سبک وزن متشکل از کامپوزیت های فولادی-آلومینیومی ساخته شده اولین نسل ۹۱۱ بود که وزن کمتری در مقایسه با نسل پیشین خود داشت. این خودرو همچنین ۱۰۰ میلی متر فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشت و به صورت سفارشی با پایداری لغزشی نیز در دسترس بود. مدل کابریولت آن نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۲ پدیدار شد و اواخر همان سال نیز نسخه تارگا معرفی شد.
این خانواده بعداً پذیرای ۹۱۱ توربو، فیلتر ذرات و آئرودینامیک فعال شد و در سال های آتی نسخه های تولید محدود از آن نیز معرفی گردید. در سال ۲۰۱۶ بود که مدل ۹۱۱ R به منظور ادای احترام به مدل تولیدی سال ۱۹۶۷ تولید شد. جذاب ترین عضو خانواده هم ۹۱۱ GT۲ RS بود که با برادر دیگر خود یعنی ۹۱۱ GT۳ RS همراه شد. این خودروساز آلمانی با ۹۱۱ اسپیدستر هم هفتادمین سالگرد تولید محصولات اسپورت خود را جشن گرفت.