در طول ۱۰ سال گذشته پیکاپ ها حدود ۱۴.۶ درصد از فروش خودروهای جدید در آمریکا را به خود اختصاص داده و با فاصله نسبت به سایر کلاس ها، محبوب ترین سگمنت خودرویی هستند.
اگرچه این موضوع واقعاً سورپرایز کننده نیست اما داده های جمع آوری شده از محصولات مدل سال ۲۰۱۰ تا سپتامبر ۲۰۱۹ نشان می دهد بازار پیکاپ ها چه تغییراتی داشته است.
برای مثال فورد F-۱۵۰ از فروش بسیار زیادی برخوردار بوده و اگر این خودرو به تنهایی یک برند بود نهمین برند پرفروش بازار آمریکا لقب می گرفت. فروش ۵.۲ میلیون دستگاهی این خودرو باعث می شود F-۱۵۰ در جایگاهی بین کیا و سوبارو (فروش ۵.۴ و ۴.۹ میلیون دستگاهی) قرار گیرد.
از آنجایی که فورد F-۱۵۰ در طول ۱۰ سال گذشته فروش بسیار بالایی داشته بنابراین همواره عنوان محبوب ترین خودروی آمریکا را به خود اختصاص داده و به همین خاطر می توان تصور کرد که بازار پیکاپ ها در آمریکا چه قدر بزرگ است. در واقع میزان فروش پیکاپ ها در آمریکا بیشتر از کل فروش خودرو در کشورهایی همچون روسیه (۱۹.۱ میلیون دستگاه)، کانادا (۱۷.۸ میلیون دستگاه) و ایتالیا (۱۷ میلیون دستگاه) بوده است.
اما صحبت از کانادا شد و باید گفت این کشور تنها کشوری است که سهم پیکاپ های بازار آن بیشتر از آمریکاست (سهم ۱۸.۲ درصدی در برابر سهم ۱۴.۶ درصدی آمریکا)؛ اما خب واضح است که میزان فروش پیکاپ ها در آمریکا بسیار بیشتر از آمریکاست. در مقابل باید گفت پیکاپ ها در سطح جهان سهم بسیار کمتری از بازارها را در اختیار دارند که به طور متوسط برابر با ۳.۷ درصد می باشد.
دیگر پدیده ی جالب این است که مشتریان آمریکایی علیرغم افزایش قیمت پیکاپ ها به خاطر ویژگی های لوکس، تورم و دیگر فاکتورها همچنان به این خودروها وفادار باقی مانده اند. برای مثال قیمت متوسط پیکاپ های مدل سال ۲۰۱۹ برابر با ۴۴۰۳۹ دلار است که افزایش ۳۵.۱ درصدی نسبت به سال ۲۰۱۰ را نشان می دهد. موضوع جالب اینکه قیمت پایه شاسی بلندها در این بازه زمانی تنها ۱۶.۴ درصد افزایش یافته است.
از جمله قابل توجه ترین بهبودهایی که در پیکاپ ها صورت گرفته می توان به سیستم صوتی خاص همچون Bose، سونی و هارمن کاردون اشاره کرد. ۱۸ درصد پیکاپ های مدل ۲۰۱۹ به این سیستم های صوتی تجهیز شده اند درحالی که تنها ۵.۱ درصد پیکاپ های ۲۰۱۰ دارای این سیستم های صوتی بوده اند. صندلی های چرمی استاندارد نیز دیگر ویژگی ای است که با افزایش محبوبیت روبرو شده است. ۲۷.۳ درصد پیکاپ های امسال دارای این صندلی ها هستند درحالی که این آمار برای پیکاپ های سال ۲۰۱۰ تنها ۱۷.۸ درصد بوده است.
معاون فروش و بازاریابی جاتو دینامیک می گوید:
علیرغم افزایش قیمت، مشتریان همچنان بهای بیشتری به خودروهایی همچون پیکاپ ها و شاسی بلندها می پردازند و این روند با استفاده از ویژگی ها و تجهیزات جدید ادامه می یابد.
اما از نظر فاکتورهایی که در یک پیکاپ مهم است باید به متوسط حجم پیشرانه اشاره کرد که از ۵ به ۴.۹ لیتر کاهش یافته است. علیرغم این موضوع، ظرفیت بارگیری متوسط این خودرو از ۸۲۷ به ۹۹۲ کیلوگرم افزایش یافته و مصرف سوخت متوسط آن ها نیز از ۱۶.۱ به ۱۳.۲ لیتر در هر صد کیلومتر کاهش یافته است.