همه می دانیم که مرسدس-ای ام جی برنامه ای برای تولید نسخه های پرفورمنس مرسدس B کلاس و EQC ندارد. همچنین بازوی پرفورمنس مرسدس به دنبال الکتریکی کردن محصولات خود از سال ۲۰۲۱ به بعد بوده و اکثر آن ها از سیستم چهار چرخ محرک برخوردار خواهند بود چرا که مشتریان خواهان چنین چیزی هستند. البته این استراتژی شاید در آینده نزدیک تغییر کند زیرا استانداردهای آلایندگی سخت گیرانه ی اروپا می تواند AMG را وادار به تجدیدنظر در برنامه های خود کند.
اخیراً خبری درباره مشکلات بالقوه دایملر درباره استانداردهای آلایندگی جدید منتشر شده است. گفته می شود این غول خودروسازی به دنبال کاهش آلایندگی دی اکسید کربن ۱۳۸ گرم در هر کیلومتر خود به حدود ۱۰۰ گرم در هر کیلومتر است و این امر ممکن است به معنی خداحافظی با قوی ترین پیشرانه ها و آلاینده ترین محصولات مرسدس باشد.
نگاهی سریع به بازار خودروهای اروپا نشان می دهد که حدود ۳۵ درصد از آن ها از نوع خودروهای کاربردی و اسپورت با آلایندگی نسبتاً بالا در مقایسه با سایر خودروها هستند. گفته می شود ذائقه مشتریان می توانند AMG را مجبور به توقف تولید ۷۵ درصد از تولیدات خود کند.
اولا کالنیوس رئیس هیئت مدیره دایملر گفته است:
چیزی که ما نمی توانیم کنترلش کنیم رفتار خریدار است اما ما تکنولوژی هایی برای رسیدن به اهداف خود داریم.
فورد، مزدا و دیگر خودروسازان نیز با سختی هایی برای هماهنگ شدن با استانداردهای آلایندگی اروپایی روبرو هستند. مزدای ژاپن به دنبال قطع تولید برخی از محصولات نه چندان محبوب خود در قاره همیشه سبز است که از جمله آن ها می توان به MX-۵ میاتا اشاره کرد.