پشت فرمان پورشه تایکان ۴S جدید

  1. پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸ ساعت ۱۹:۰۳ (۱۰ ماه،۲ هفته قبل)
پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید
به گزارش فرانگر

راندن خودرویی که واقعاً انقلابی حس می شود کم اتفاق می افتد اما پورشه تایکان دقیقاً چنین خودرویی است، خودرویی که نشان می دهد خودروهای الکتریکی آینده چقدر می توانند هیجان انگیز باشند…

دانستن اینکه نسخه ی پایه ی تایکان می تواند به اندازه مدل فول توربو برجسته و قابل توجه باشد تا حدی سورپرایز کننده است. این خودرو دارای قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری بوده اما زمانی که باتری استاندارد ۷۹.۲ کیلووات ساعتی جای خود را به باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی بدهد قدرت و گشتاور به ترتیب به ۵۶۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر خواهد رسید.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

به این ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تایکان در ۴ ثانیه ثبت شده و حداکثر برد خودرو نیز از ۴۰۵ به ۴۶۲ کیلومتر می رسد. حتی با وجود استفاده از رینگ های ۲۰ اینچی در روی خودرویی که در جاده های زمستانی بریتانیا تست می شود، پورشه تایکان ۴S طبق تخمین ها برد حدود ۳۵۴ کیلومتری خواهد داشت.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

این اعداد و ارقام با توجه به اینکه تایکان ۴S حدود ۳۰ هزار پوند ارزان تر از مدل توربو است احساس برانگیز نشان می دهند.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

تایکان ۴S در عین اینکه مدلی ارزان تر است اما از تجهیزات خوبی برخوردار می باشد. در این خودرو تجهیزاتی همچون سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر، چراغ های LED خودکار، رینگ های ۱۹ اینچی، کابین چرمی، صندلی های برقی، صفحه لمسی ۱۶.۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی بی سیم و… به چشم می خورند.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

موضوع مهم تر سواری فوق العاده ی تایکان است. این یک خودروی ۲.۲ تنی است اما به خوبی وزن بالای خود را پنهان کرده و با صلابت به پیچ های تند حمله می کند و سریعاً نیز از آن ها خارج می شود. فرمان تایکان حس کیفیت بالای کابین را به راننده منتقل کرده و مشابه تمامی محصولات اسپورت پورشه به دستورات پاسخ می دهد.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

خودروی حاضر در تست بصورت سفارشی از فرمان پذیری چرخ های عقب، میله های ضد لغزش فعال و هدایت گشتاوری سود می برد و بنابراین حدود ۵ هزار پوند گران تر از نسخه استاندارد بود. البته هیچ یک از پاسخ های متناقضی که گاها در خودروهای مجهز به فرمان پذیری چرخ های عقب دیده می شود در تایکان وجود ندارد. این خودرو به راحتی از جاده های سریع عبور کرده و شاسی و پدال ها پاسخ های لذت بخشی دارند. همین شاسی در عبور از مسیرهای خطرناک پایداری و ایمنی خود را به رخ می کشد.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

تا زمانی که با تایکان خود به پیست نروید بهتر است از ترمزهای سرامیک کربنی استفاده نکنید. این ترمزها گران بوده و از نظر حس و دقتی که انتظار می رود کمی عقب می مانند. ما همچنین دوست داریم تا پورشه پدال های پشت فرمان را برای کنترل سیستم احیای انرژی ترمز نصب کند. خبری از حالت رانندگی با یک پدال نبوده و از نظر ما این موضوع خوبی است.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

سر کردن با تایکان ۴S راحت است. آرامش و رفاه کابین در سطح بالایی قرار داشته و اگرچه سواری خودرو سفت است اما سیستم تعلیق بادی همیشه تحت کنترل حس شده و فاقد هرگونه ناهنجاری آزار دهنده است. اساساً بهتر است حالت رانندگی نرمال را انتخاب کنید و در جاده ها از سواری خوب خودرو لذت ببرید.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

شارژ تایکان ۴S هنوز کندتر از سایر نسخه ها صورت می گیرد. اگر باتری پرفورمنس پلاس را انتخاب کنید شارژرهای مدل توربو را در دسترس خواهید داشت.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

توصیه ما این است که خریداران این خودرو شارژ ۱۵۰ کیلوواتی همراه را هم بخرند که قیمت ۲۹۴ پوندی دارد. در اکثر جایگاه های شارژ سریع عمومی بصورت استاندارد، تایکان فقط با شارژر ۵۰ کیلوواتی شارژ خواهد شد.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید


اما اینجا کمی هم درباره خود تایکان صحبت کنیم. این خودرو واقعاً خارق العاده بوده ولی جای تأسف است که پورشه برخی تجهیزات را با پرداخت پول بیشتر در اختیار خریداران قرار می دهد. بله تایکان 4S خودروی پایه این خانواده است اما هضم اینکه مواردی مثل ورود بدون کلید، دوربین دنده عقب، صندلی های گرم شونده و کروز کنترل تطبیقی بصورت آپشن در دسترس باشند بسیار سخت است.

با این وجود تایکان ۴S بهترین نسخه این خودرو بوده زیرا باعث می شود مدل های توربو بجای اینکه یک ضرورت باشند یک آپشن سطح بالاتر به نظر برسند.

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید

پشت فرمان پورشه تایکان 4S جدید


بیایید با حقیقت روبرو شویم. همانند اکثر خودروهای اسپورت سطح بالای ساخت مک لارن و بنتلی و خود پورشه، لیست قیمت خیال انگیزی وجود دارد. تایکان 4S اصلاً یک خودروی 80 هزار پوندی نیست. این خودرو با سفارش برخی آپشن ها به قیمت 100 هزار پوند نزدیک می شود؛ اما تایکان 4S فوق العاده خوب است زیرا حتی در این قیمت شما هیچ کمبودی از هیچ نظری حس نخواهید کرد…

مشخصات پورشه تایکان ۴S پرفورمنس باتری پلاس

  • قیمت: ۸۴۴۸۰ پوند (پس از احتساب مشوق ها)
  • پیشرانه: باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی، دو پیشرانه الکتریکی
  • قدرت/گشتاور: ۵۶۳ اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
  • گیربکس: دو سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
  • محدوده حرکتی: ۴۶۲ کیلومتر

منبع: autoexpress




همرسانی نوشتار: