لادا نیوا از سال ۱۹۷۷ تاکنون بدون تغییر بزرگی در حال تولید است و به نظر می رسد سازندهٔ روسی فعلاً قصد خداحافظی با این ماشین یا معرفی نسل جدید آن را ندارد چراکه نیوای قدیمی را برای مدل ۲۰۲۰ مورد به روزرسانی قرار داده است. طی این به روزرسانی عمدهٔ تغییرات در داخل خودرو صورت گرفته و کابین نیوا را به مکانی لذت بخش تر، راحت تر و ایمن تر تبدیل کرده است. در اینجا داشبورد بروز شده و حالا از سیستم کنترل تهویهٔ جدیدی با کنترلرهای دوار و دریچه های بزرگ تر برخوردار شده است.
علاوه بر این، صفحه آمپر خودرو هم مورد به روزرسانی قرار گرفته و به نورپردازی سفید و همین طور نمایشگر بزرگ تر و اطلاعات بیشتر برای کامپیوتر سفری مجهز شده است. در همین حال، جعبه داشبورد بزرگ تر شده و دو سوکت برق ۱۲ ولت به کنسول مرکزی اضافه شده است. در این کنسول همچنین دو نگه دارندهٔ لیوان جدید به همراه محفظه ای برای اشیاء کوچک هم تعبیه شده است؛ اما از هم مهم تر، تجهیز نیوا به صندلی های جدید است که با افزایش حمایت جانبی از بدن، راحتی بیشتری نسبت به قبل دارند. این صندلی ها همچنین از مکانیسم تا شوندگی قابل اطمینان تری برخوردار شده اند و حتی به گرم کن هم مجهز هستند.
نورپردازی داخلی جدید، دستگیره های سقفی و تریم آفتاب گیرها و ستون های A هم از دیگر به روزرسانی های داخلی این آفرودر روسی هستند. همچنین به گفتهٔ لادا، به لطف دسته موتورهای جدید و عایق های کارآمدتر، ارتعاشات و سروصدای داخل کابین نیوا کاهش یافته است. برخلاف داخل اما تنها تغییر بیرونی این خودرو اضافه شدن مه شکن های جلو است که به صورت یکپارچه درون سپر جای گرفته اند.
در بخش فنی نیوا مدل ۲۰۲۰ هم هیچ تغییری صورت نگرفته است که این یعنی زیر کاپوت آن همچنان همان پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری چهار سیلندر بنزینی تنفس طبیعی با ۸۳ اسب بخار قدرت و ۱۲۹ نیوتن متر گشتاور قرار دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به طور استاندارد و دائمی به هر چهارچرخ انتقال پیدا می کند. نیوا برای اینکه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد به ۱۷ ثانیه زمان نیاز دارد درحالی که حداکثر سرعت آن نیز نهایتاً به ۱۴۲ کیلومتر بر ساعت می رسد. به گفتهٔ لادا، این خودرو امروزه مقرون به صرفه ترین شاسی بلند بازار روسیه و یکی از خودروهای مشهور دنیا است.