رسوایی گیربکس های مشکل دار فورد وارد مرحله جدیدی شد!

  1. سه شنبه ۲۶ آذر ۹۸ ساعت ۰۹:۰۳ (۴ سال،۴ ماه قبل)
رسوایی گیربکس‌های مشکل‌دار فورد وارد مرحله جدیدی شد!
به گزارش فرانگر

آن ها خبر داشتند…رسوایی گیربکس های معیوب و مشکل دار فورد فوکوس و فیستا ادامه داشته و برخی از کارکنان این برند سکوت خود را شکسته و اعتراف کرده اند که گیربکس این خودروها معیوب بوده و همه از آن خبر داشته اند.

دیترویت فری پرس در خبری جنجالی با تعداد زیادی از کارکنان فورد که ادعا داشته اند در زمان توسعه فوکوس و فورد حضور داشته و عملکرد ضعیف گیربکس این خودروها را دیده اند گفت وگو کرده است. در نهایت علیرغم اینکه فورد می دانسته این گیربکس ها مشکل دار هستند اما خودروها را به بازار عرضه کرده است.

یکی از مهندسان فورد که در فرایند توسعه فوکوس و فیستا حضور داشته می گوید:

رسوایی گیربکس های مشکل دار فورد وارد مرحله جدیدی شد!

دستان من آلوده هستند. من احساس بسیار بدی دارم. به آقای متشخصی فکر کنید که در برابر شاتل فضایی چلنجر ایستاده و می گوید اگر آن ها شاتل را با یخ رویش به هوا می فرستادند شاتل منفجر می شد. خب این نوع خطاهای فنی واقعاً ناگوار ظاهراً از نظر فورد مشکل چندانی نداشته اند.

او اضافه می کند:

ما دستان خود را بالا بردیم و به ما گفته شد که شخص منفی نگر نباشید. ما نظرات عجیبی دریافت کردیم. به نظر می رسد کشتی خودش جلو می رفت. پس از آن اگر شما سؤالاتی می پرسیدید به عصیان و سرکشی متهم می شدید؛ بنابراین بهتر است سرتان را پایین انداخته و گیربکس را به راه بیندازید. افراد خوب تلاش کردند تا کار را جلو ببرند؛ اما شما نمی توانید قوانین فیزیک را نقض کنید. این یک فاجعه ی مکانیکی است.

فورد گیربکس دوکلاچه پاور شیفت خود را روی فیستا مدل ۲۰۱۱ و فوکوس مدل ۲۰۱۲ معرفی کرد. این گیربکس تا مدل سال ۲۰۱۸ در فوکوس و تا مدل ۲۰۱۹ در فیستا بکار گرفته شد. هزاران شکایت درباره عملکرد این گیربکس به ثبت رسید و بسیاری از مشتریان شاهد خلاص شدن غیرمنتظره گیربکس بودند. این گیربکس مشکلات عدیده ای داشت زیرا از تکنولوژی کلاچ خشک استفاده می کرد درحالی که طراحی آن از نوع دیگری بود. این امر باعث ایجاد ضریب اصطکاک متناقضی شده و مشکلات زیادی به وجود می آورد.

Ford Fiesta

همان مهندس فورد گفته است:

رسوایی گیربکس های مشکل دار فورد وارد مرحله جدیدی شد!

ایده ی مدنظر از بین نرفت. هیچ کسی نمی دانست که حتی چگونه باید این گیربکس را در فوکوس و فیستا نصب کند؛ اما آن ها به این نقطه در فرایند توسعه تولید رسیدند، جایی که فورد فهمید از نقطه بازگشت عبور کرده است. آن ها هزینه سنگینی کردند و این مشکل بزرگ به وجود آمد. شما چگونه حلش می کنید؟ آن ها از گیربکسی معیوب استفاده کردند و هزینه های تعمیر گزافی را متحمل شدند.

در ماه جولای بود که خبر آمد فورد از مشکل این گیربکس ها خبر داشت اما آن را نادیده گرفت و فیستا فوکوس مجهز به آن را عرضه کرد. حدود ۱۳ هزار شکایت جداگانه دراین باره ثبت شده است. چندی پیش فورد پیشنهادی ۳۵ میلیون دلاری برای حل وفصل این مشکل به مالکان خودروهای موردبحث پیشنهاد کرد اما فعلاً پاسخ روشنی به آن داده نشده است.




همرسانی نوشتار: