قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل ۱۹۸۹

  1. دوشنبه ۲۵ آذر ۹۸ ساعت ۱۳:۳۹ (۴ سال،۴ ماه قبل)
قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989
به گزارش فرانگر

برنامه های احیای نام جیپ واگنییر همچنان در جریان است اما ممکن است مدتی طول بکشد تا فیات-کرایسلر نسل جدید این اس یووی بزرگ را معرفی کند؛ بنابراین تا آن زمان باید به نمونه های کلاسیک واگنییر اکتفا کنیم که تعداد آن ها زیاد بوده و برخی از آن ها ارتقاءهایی را تجربه کرده اند. مثلاً این گرند واگنییر مدل ۱۹۸۹ که در عربستان سعودی به حراج گذاشته شده است، در بیرون با پانل های طرح چوب نمادین، خودروی زیبایی به نظر می رسد.

اما این اس یووی خانوادگی راز بزرگی را زیر کاپوت خود پنهان کرده است زیرا صاحب قبلی آن معتقد بوده که این جیپ بزرگ قدیمی به قدرت بیشتری از ۱۴۴ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاوری نیاز دارد که توسط پیشرانهٔ ۵.۹ لیتری V۸ استاندارد آن تولید می شود. برای واگنییر موتور هلکت انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسید و بنابراین این نیروگاه قدرتمند توسط یک گروه تگزاسی در سینهٔ واگنییر نصب شد. این موتور ۶.۲ لیتری V۸ سوپرشارژ با ۷۰۷ اسب بخار قدرت و ۸۷۵ نیوتن متر گشتاور، گرند واگنییر قدیمی را به گرگی واقعی در لباس میش تبدیل کرده است.

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

اما علیرغم تغییر پیشرانه، به نظر می رسد گیربکس سه سرعتهٔ اتوماتیک با دنده های ضریب سنگین و همین طور سیستم دو دیفرانسیل نیمه وقت واگنییر حفظ شده اند اما به اکسل های جلو و عقب خودرو فنرهای شمش اضافه شده و سیستم ترمز هم با نیروی خلأ کمکی و دیسک های جلوی خنک شونده، ارتقاء یافته است. این اس یووی قدیمی همچنین به سیستم اگزوز اصلاح شده ای متعلق به گرند چروکی ترک هاوک مجهز شده که صدای وحشیانه تری دارد. با وجود این ویژگی ها، رانندگی با این واگنییر باید جالب و سرگرم کننده باشد.

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

اما غیر از تعویض پیشرانه و تغییرات مربوط به آن، دیگر قسمت های این گرند واگنییر مدل ۱۹۸۹ کاملاً فابریک بوده و بازسازی نشده است. این یعنی تمام قسمت های خودرو از رنگ قرمز درخشان کمیاب گرفته تا رنگ متضاد کابین با تودوزی چرمی و پارچه ای، اصلی و کارخانه ای هستند که کاملاً استثنایی و قابل توجه به نظر می رسد. این واگنییر همچنین کارکرد پایینی هم داشته و تاکنون نزدیک به تنها ۸۴ هزار کیلومتر را طی کرده است؛ اما نکتهٔ عجیب تر اینکه مالک پس از نصب پیشرانهٔ هلکت تنها ۸۰۰ کیلومتر با این خودرو رانندگی کرده است.

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989

قلب هلکت در سینهٔ جیپ گرند واگنییر مدل 1989




همرسانی نوشتار: