همهٔ ما از اهمیت اتحاد بین خودروسازان مختلف باخبریم. اشتراک گذاری و بهره گیری از منابع مشترک برای تولید خودروها با روشی مقرون به صرفه تر و کمک به کاهش زمان و هزینهٔ تحقیق و توسعه مهم ترین مزیت اتحاد است. از این گذشته، این کار برای هردو طرف سودمند است زیرا می توانند در بازارهای خاصی برند خود یا مدل جدیدی را معرفی کنند که در صورت عدم همکاری مشترک هرگز امکان پذیر نبود. یکی دیگر از مزیت های اتحاد، بازگرداندن نام هایی است که قبلاً کنار رفته بودند.
یکی از این نام ها میتسوبیشی پاجرو است که با توجه به پیوستن میتسوبیشی به گروه رنو-نیسان، احتمال بازگشت آن وجود دارد. طبق گزارش جدیدی، نیسان برنامه هایی برای به اشتراک گذاشتن پلت فرم پاترول خود با میتسوبیشی دارد تا بتواند نسل جدید پاجرو را بر اساس آن توسعه دهد. البته نسل کنونی پاجرو علیرغم اینکه در سال ۲۰۰۶ معرفی شده و سن بسیار بالایی دارد و حتی به تازگی تولید آن در ژاپن خاتمه یافته است، همچنان در استرالیا عرضه می شود و هنوز در این کشور فروش بالایی دارد و فعلاً هیچ نشانه ای از خاتمهٔ تولید آن دیده نمی شود.
بگفتهٔ رئیس میتسوبیشی استرالیا «جان سینوریلو»، برنامه ای برای این خودرو وجود دارد و در حال انجام است اما جزئیات آن هنوز در دسترس همه نیست. این در حالی است که در سال ۲۰۰۷ مدیرعامل سابق میتسوبیشی «تروُر مان» در نمایشگاه ژنو به رسانه ها گفت که نیسان پاترول محتمل ترین شریک برای نسل آیندهٔ پاترول است؛ بنابراین احتمالاً باید در آینده منتظر نسل جدید پاجرو با پلت فرم پاترول باشیم.