تصمیم فورد و شورولت برای خروج از بازار خودروهای کامپکت در آمریکا برای برخی از خودروسازان آسیایی به ویژه هیوندای خوش یمن بوده است.
بنا به گفته ی ادموندز، ۴۲ درصد مالکان خودروهای فورد فوکوس و شورولت کروز همچنان در این کلاس باقی مانده و بسیاری از آن ها در حال خرید خودروهای متعلق به رقیب این دو خودروساز آمریکایی هستند.
معاون تولید و برنامه ریزی هیوندای گفته است:
۶.۵ میلیون مالک خودرویی وجود دارد که شرکت های کنونی تولید کننده خودروهای آن ها، سدانی برای جایگزینی ندارند. ۴۴ درصد این افراد همچنان خواهان سدان ها هستند بنابراین اگر به آمار خام نگاه کنید هنوز هم خریداران سدان زیادی در بازار حضور دارند.
فروش هیوندای الانترا در ماه نوامبر ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۲ درصدی داشته است و باور بر این است خروج فورد و شورولت از این کلاس خودرویی یکی از فاکتورهای رشد فروش الانترا می باشد. همچنین در سال ۲۰۱۶ حدود ۴۰ درصد مالکان فوکوس اقدام به خرید محصولات دیگری از فورد می کردند اما این آمار در سال ۲۰۱۹ به ۳۳ درصد کاهش یافته است. ۵۷ درصد از مالکان شورولت کروز در سال ۲۰۱۶ یک محصول دیگر از این خودروساز را انتخاب می کردند اما این آمار هم اکنون به ۴۵ درصد رسیده است.
هوندا سیویک نیز ۴ درصد از خریداران فوکوس را به خود جذب کرده و سهم تویوتا از این سفره نیز ۳.۵ درصد بوده است. شایان ذکر است تعداد افرادی که از سال ۲۰۱۶ تاکنون شورولت کروز را رها کرده و سیویک و کرولا را انتخاب کرده اند حدود دو برابر شده است.
البته همه ی خبرها برای فورد و شورولت بد نبوده است. تا به اینجای سال ۱۸ درصد مالکان فوکوس خودروی خود را تعویض کرده و شاسی بلند گران تری از فورد را خریده اند درحالی که ۲۱ درصد مالکان کروز نیز یک قدبلند از شورولت را انتخاب کرده اند.
یکی از تحلیلگران ادموندز گفته است:
فورد و جنرال موتورز تصمیمی استراتژیک برای اولویت دادن به سود گرفتند. شاید این حرکت در بلندمدت خوب باشد و آن ها بتوانند سرمایه لازم برای توسعه سیستم های خودران و الکتریکی را تأمین نمایند؛ اما هم اینک شکی وجود ندارد که رقبا از این تصمیم سود برده اند.